Research Article
BibTex RIS Cite

USING TWITTER AS A PUBLIC RELATIONS TOOL: EXAMPLE OF TURKISH MINISTERY OF HEALTH

Year 2014, Volume: 2 Issue: 4, 234 - 253, 02.11.2014
https://doi.org/10.19145/guifd.88026

Abstract

The aim of this paper is to reveal how and for what purpose The Ministry of Health uses popular social network site, Twitter, which has become significant in social life with its increasing usage in the past years. The great developments of information technology in the recent years enable individuals to have knowledge and awareness of health which is one of the priorities of their lives. Nowadays, individuals initially get their information about anything through internet and social media networks. As one of the Ministry of Health's constitutional missions is to make the society conscious about healthy life, it has been surveyed how the Ministry of Health informs it's followers through Twitter, on which subjects about healthy life and diseases the messages are being shared and how interactively Twitter is used in order to strengthen the communication with its followers, in twelve different categories according to Twitter content analysis. Depending on the findings, it has been reached to the conclusions that the Ministry of Health has not been using Twitter effectively, that it has not interacted with its followers within the month which was the duration of the research and that it has used Twitter mostly about healthy life and physical activity.

References

  • BAYRAKTUTAN, Günseli; BİNARK, Mutlu; ÇOMU, Tuğrul; BURAK, Doğu; İSLAMOĞLU, Gözde; TELLİ Aydemir, Aslı, (2014). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Seçimlerinde Twitter Kullanımı”, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, No:68, 59-96
  • BOYD M. Danah; Ellison B. Nicole, (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, University of California-Berkeley, USA. http://www.danah.org/papers/JCMCIntro.pdf Erişim Tarihi: 25.03.2014
  • BAKSHY, Eytan; HOFMAN, Jake M.;A. MASON, Winter; J. WATTS, Duncan, (2011). Everyone’s an Influencer: Quantifying Influence on Twitter, WSDM’11, China, http://misc.si.umich.edu/media/papers/wsdm333w-bakshy.pdf Erişim Tarihi: 23.03.2014
  • ERKUL, Erdem, (2009). “Sosyal Medya Araçlarının ( Web 2.0 ) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği”, Türkiye Bilişim Derneği Dergisi, USA No:116, 96-101. http://www.digitaldevlet.org/web2.0.pdf Erişim Tarihi: 14.02.2014.
  • GRUNİG, James, (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • KARAÇOR, Süleyman, (2009). “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Manisa, Cilt: 16, No: 2, 121-131
  • KUYUCU, Mihalis; KARAHİSAR, Tuba (2013). Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, İstanbul, Zinde Reklam Yayıncılık.
  • KWAK, Haewoon, Lee, Changhyun, Hosung Park, Moon, Sue, (2010). What is Twitter, a Social Network or a News Media?, International World Wide Web Conference Committee (IW3C2), North Carolina, USA.
  • MAYFİELD, Antony, (2010). What is Social Media, iCrossing, e‐book, s. 6. http://www.icrossing.co.uk/fileadmin/uploads/eBooks/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf, Erişim: 02.02.2014
  • ÖĞÜLMÜŞ, Selahattin, (1991). İçerik Çözümlemesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara, Cilt:24, No:1, 214-228.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI, (2013). Türkiye Sağlıklı Beslenme Ve Hareketli Hayat Programı 2013-2017, Sağlık Bakanlığı Yayını, Ankara. http://www.beslenme.gov.tr/content/files/home/turkiye_saglikli_beslenme_ve_hareketli_hayat_programi.pdf Erişim tarihi: 01.04.2014
  • SAYIMER, İdil, (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TUNCER, Selim, (2013). Sosyal Medya, (Editörler), Özata, Zeynep F., Sosyal Medyanın Gelişimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SERT, Gülşen; KURTOĞLU, Meltem; AKINCI, Seferoğlu; AHMET S. Sadi, (2012). “Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Akademik Bilişim Konferansı 2012, Uşak Üniversitesi, 1-8. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB12_Sert-Kurtoglu-Akinci-Seferoglu_IcerikAnalizi.pdf Erişim Tarihi: 22.02.2014
  • FERAH, Buğra, (2014). http://www.webrazzi.com/2013/02/12/twitter-turkiye-istatistikleri-2013/. Erişim Tarihi: 01.02.2014
  • APAYDIN, Melis, (2014). http://www.aksam.com.tr/guncel/minik-melise-ilik-bulundu/haber-258958. Erişim Tarihi: 01.02.2014
  • TÜKEK, Kaan, (2014). http://www.kaantukek.com/sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 01.04.2014
  • http://www.computerworld.com.tr/featured/turkiyenin-sosyal-medya-analizi/ Erişim Tarihi: 14.02.2014
  • ÖNERLİ, Berna, (2014). http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ Erişim Tarihi: 24.02.2014
  • DÖNMEZ, Ahmet (2013). http://www.zaman.com.tr/politika_butun-bakanliklar-twitter-timi-olusturdu_2166640.html Erişim tarihi: 23.03.2014
  • www.twitter.com/about Erişim Tarihi: 12.02.2014
  • https://about.twitter.com/company Erişim tarihi: 01.02.2014

BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ

Year 2014, Volume: 2 Issue: 4, 234 - 253, 02.11.2014
https://doi.org/10.19145/guifd.88026

Abstract

Bu araştırmanın amacı, son yıllarda artan kullanımıyla toplumsal yaşamda önemli bir yer edinen sosyal paylaşım ağı Twitter’ın Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı tarafından nasıl ve hangi amaçla kullanıldığını ortaya koymaktadır. Bilgi teknolojilerinin son yıllarda büyük gelişme göstermesi, bireylerin yaşam öncelikleri arasında yer alan sağlık konusunda da bilinçlenmesine ve bilgi sahibi olmasına olanak tanımıştır. Bireyler artık merak ettiği herhangi bir konuda ilk olarak internetten ve sosyal medya ağlarından bilgi almaktadır. Anayasal görevleri arasında da yer alan halkın sağlıklı yaşam konusunda bilinçlendirilmesi hususunda Sağlık Bakanlığı sosyal paylaşım ağı Twitter üzerinden takipçilerini nasıl bilgilendirdiği, sağlıklı yaşam ve hastalıklar konusunda hangi konularda mesajlar paylaştığı ve iletişimi kuvvetlendirmek adına takipçileriyle nasıl etkileşim kurduğu, 12 farklı kategoride yapılan Twitter içerik analizine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda, Sağlık Bakanlığı’nın Twitter’ı yeterince etkili kullanamadığı, araştırma konusu olan 1 aylık süre içinde takipçileriyle hiç etkileşime girmediği bulgusu elde edilmiş, kullanıcılarına yönelik olarak en yüksek oranda sağlıklı yaşam ve fiziksel aktivite konusunda paylaşım yaptığı ortaya çıkmıştır.

 


References

  • BAYRAKTUTAN, Günseli; BİNARK, Mutlu; ÇOMU, Tuğrul; BURAK, Doğu; İSLAMOĞLU, Gözde; TELLİ Aydemir, Aslı, (2014). “Siyasal İletişim Sürecinde Sosyal Medya ve Türkiye’de 2011 Seçimlerinde Twitter Kullanımı”, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 2014, No:68, 59-96
  • BOYD M. Danah; Ellison B. Nicole, (2008). “Social Network Sites: Definition, History, and Scholarship”, University of California-Berkeley, USA. http://www.danah.org/papers/JCMCIntro.pdf Erişim Tarihi: 25.03.2014
  • BAKSHY, Eytan; HOFMAN, Jake M.;A. MASON, Winter; J. WATTS, Duncan, (2011). Everyone’s an Influencer: Quantifying Influence on Twitter, WSDM’11, China, http://misc.si.umich.edu/media/papers/wsdm333w-bakshy.pdf Erişim Tarihi: 23.03.2014
  • ERKUL, Erdem, (2009). “Sosyal Medya Araçlarının ( Web 2.0 ) Kamu Hizmetleri ve Uygulamalarında Kullanılabilirliği”, Türkiye Bilişim Derneği Dergisi, USA No:116, 96-101. http://www.digitaldevlet.org/web2.0.pdf Erişim Tarihi: 14.02.2014.
  • GRUNİG, James, (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, İstanbul: Rota Yayıncılık.
  • KARAÇOR, Süleyman, (2009). “Yeni İletişim Teknolojileri, Siyasal Katılım, Demokrasi”, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Manisa, Cilt: 16, No: 2, 121-131
  • KUYUCU, Mihalis; KARAHİSAR, Tuba (2013). Yeni İletişim Teknolojileri ve Yeni Medya, İstanbul, Zinde Reklam Yayıncılık.
  • KWAK, Haewoon, Lee, Changhyun, Hosung Park, Moon, Sue, (2010). What is Twitter, a Social Network or a News Media?, International World Wide Web Conference Committee (IW3C2), North Carolina, USA.
  • MAYFİELD, Antony, (2010). What is Social Media, iCrossing, e‐book, s. 6. http://www.icrossing.co.uk/fileadmin/uploads/eBooks/What_is_Social_Media_iCrossing_ebook.pdf, Erişim: 02.02.2014
  • ÖĞÜLMÜŞ, Selahattin, (1991). İçerik Çözümlemesi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, Ankara, Cilt:24, No:1, 214-228.
  • SAĞLIK BAKANLIĞI, (2013). Türkiye Sağlıklı Beslenme Ve Hareketli Hayat Programı 2013-2017, Sağlık Bakanlığı Yayını, Ankara. http://www.beslenme.gov.tr/content/files/home/turkiye_saglikli_beslenme_ve_hareketli_hayat_programi.pdf Erişim tarihi: 01.04.2014
  • SAYIMER, İdil, (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İstanbul: Beta Yayınları.
  • TUNCER, Selim, (2013). Sosyal Medya, (Editörler), Özata, Zeynep F., Sosyal Medyanın Gelişimi, Eskişehir, Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • SERT, Gülşen; KURTOĞLU, Meltem; AKINCI, Seferoğlu; AHMET S. Sadi, (2012). “Öğretmenlerin Teknoloji Kullanma Durumlarını İnceleyen Araştırmalara Bir Bakış: Bir İçerik Analizi Çalışması”, Akademik Bilişim Konferansı 2012, Uşak Üniversitesi, 1-8. http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/AB12_Sert-Kurtoglu-Akinci-Seferoglu_IcerikAnalizi.pdf Erişim Tarihi: 22.02.2014
  • FERAH, Buğra, (2014). http://www.webrazzi.com/2013/02/12/twitter-turkiye-istatistikleri-2013/. Erişim Tarihi: 01.02.2014
  • APAYDIN, Melis, (2014). http://www.aksam.com.tr/guncel/minik-melise-ilik-bulundu/haber-258958. Erişim Tarihi: 01.02.2014
  • TÜKEK, Kaan, (2014). http://www.kaantukek.com/sosyal-medya-istatistikleri/ Erişim Tarihi: 01.04.2014
  • http://www.computerworld.com.tr/featured/turkiyenin-sosyal-medya-analizi/ Erişim Tarihi: 14.02.2014
  • ÖNERLİ, Berna, (2014). http://www.dijitalajanslar.com/internet-ve-sosyal-medya-kullanici-istatistikleri-2014/ Erişim Tarihi: 24.02.2014
  • DÖNMEZ, Ahmet (2013). http://www.zaman.com.tr/politika_butun-bakanliklar-twitter-timi-olusturdu_2166640.html Erişim tarihi: 23.03.2014
  • www.twitter.com/about Erişim Tarihi: 12.02.2014
  • https://about.twitter.com/company Erişim tarihi: 01.02.2014
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Ali Yıldırım

Publication Date November 2, 2014
Submission Date November 2, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 4

Cite

APA Yıldırım, A. (2014). BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 2(4), 234-253. https://doi.org/10.19145/guifd.88026
AMA Yıldırım A. BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ. e-gifder. November 2014;2(4):234-253. doi:10.19145/guifd.88026
Chicago Yıldırım, Ali. “BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2, no. 4 (November 2014): 234-53. https://doi.org/10.19145/guifd.88026.
EndNote Yıldırım A (November 1, 2014) BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2 4 234–253.
IEEE A. Yıldırım, “BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ”, e-gifder, vol. 2, no. 4, pp. 234–253, 2014, doi: 10.19145/guifd.88026.
ISNAD Yıldırım, Ali. “BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 2/4 (November 2014), 234-253. https://doi.org/10.19145/guifd.88026.
JAMA Yıldırım A. BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ. e-gifder. 2014;2:234–253.
MLA Yıldırım, Ali. “BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol. 2, no. 4, 2014, pp. 234-53, doi:10.19145/guifd.88026.
Vancouver Yıldırım A. BİR HALKLA İLİŞKİLER ARACI OLARAK TWITTER: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ÖRNEK İNCELEMESİ. e-gifder. 2014;2(4):234-53.

Cited By