Son yıllarda iletişim teknolojilerindeki yaşanan değişim ve gelişimle birlikte sosyal medya kullanımı oldukça fazladır. Bu kullanım kişinin farkında olmadan etkileşim halinde olup emek harcamasına neden olmaktadır. Emek sosyal medyanın kullanım alanında maddi olarak karşılığı alınmadığından dolayı emek “dijital emek”e dönüşmektedir. Dijital emek kavramı sosyal medya kullanıcılarının üretken emek olup olmadığı tartışması üzerine çıkmış bir kavramdır. Dijital emek kavramında zaman ve mekân olgusu olmadığından dolayı emek, dijital bir boyut kazanarak evrilmiştir. Yaşanan bu durum iletişim teknolojilerindeki değişimle birlikte gerek kullanıcı emeği gerekse dijital emek arasında bir ayrıma neden olmaktadır. Bu ayrım sosyal medya bağlamında tüketici tercihlerini de etkilemektedir. Dolayısıyla dijitalleşmenin getirisi olan tüketim sosyal medya ile birleşerek tüketiciyi doğrudan etkilemektedir.
Buradan hareketle bu çalışmanın ortaya çıkış nedeni dijital emeğin sosyal medya bağlamında tüketiciyi nasıl değiştirdiğine dair etkisine odaklanmaktadır. Hayatımızın her anına eşlik eden sosyal medya, dijital emek kavramıyla birleşerek kullanıcıları nasıl etkilemektedir ve bu etki tüketiciyi ne kadar değiştirmektedir çalışmada incelenen konulardan biridir. 18-25 yaş arasında sosyal medya kullanıcıları üzerinde yapılan bu çalışmada yüz yüze anket tekniğinden yararlanılarak dijital emek ile sosyal medya kullanımı tüketiciyi nasıl değiştirdiği ortaya konulmaya çalışılmaktadır.
Yok
Yok
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | Yok |
Publication Date | September 30, 2024 |
Submission Date | July 16, 2024 |
Acceptance Date | August 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 12 Issue: 3 |