Etiketler, ürünle ilgili değerli bilgiler taşımaları açısından tüketiciler, işletmeler ve devlet açısından önemli bir konudur. Son yıllarda özelikle gelişmiş ülke tüketicilerinin etiket duyarlılıklarında belirgin bir artış eğilimi olduğu ortaya konulmasına karşın, ülkemizdeki durumu ortaya koyan karşılaştırmaları çalışmaların sayısı son derece azdır. Tüketicilerin etiket duyarlılıklarını son on yıl önceki durum ile karşılaştırma amacını taşıyan araştırmada, geçen süre içinde tüketicilerin bilgi inceleme düzeylerinde belirgin artışların olduğu ve gelir düzeyleri, cinsiyet farklılıkları ve çalışma durumlarının da etiket inceleme üzerindeki etkisini kaybettiği saptanmıştır. Etiket üzerindeki bilgilerin ise önem sıralarında da bazı değişiklikler saptanmıştır. Bunlardan en önemlisi de fiyatın ikinci sırada 4. sıraya gerilemesidir
Labeling is important subject for consumers, firms
and government bodies since it carries the
significant information. Although it was determined
with many studies that the consumers in the
developed countries are increasingly becoming
sensitive towards labels, there are a handful of
studies investigating the consumers’ sensitivity on
the labels in Turkey. In the current study, the aim
was to make comparisons on the consumers’
sensitivity towards labels with ten years ago. It was
identified that the level of consumers’ information
acquisition increased and the effects of income,
gender, and occupation on the label checking
diminished. The study also determined that there
are some changes in the order of different
information on labels. The most important change
is that price moved from second place to fourth.
Other ID | JA87BH43NM |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2006 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 6 Issue: 1 |