BibTex RIS Kaynak Göster

AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER

Yıl 2006, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 9, 01.05.2006

Öz

Etiketler, ürünle ilgili değerli bilgiler taşımaları açısından tüketiciler, işletmeler ve devlet açısından önemli bir konudur. Son yıllarda özelikle gelişmiş ülke tüketicilerinin etiket duyarlılıklarında belirgin bir artış eğilimi olduğu ortaya konulmasına karşın, ülkemizdeki durumu ortaya koyan karşılaştırmaları çalışmaların sayısı son derece azdır. Tüketicilerin etiket duyarlılıklarını son on yıl önceki durum ile karşılaştırma amacını taşıyan araştırmada, geçen süre içinde tüketicilerin bilgi inceleme düzeylerinde belirgin artışların olduğu ve gelir düzeyleri, cinsiyet farklılıkları ve çalışma durumlarının da etiket inceleme üzerindeki etkisini kaybettiği saptanmıştır. Etiket üzerindeki bilgilerin ise önem sıralarında da bazı değişiklikler saptanmıştır. Bunlardan en önemlisi de fiyatın ikinci sırada 4. sıraya gerilemesidir

Kaynakça

  • AKSULU, İkbal (1996) “Ambalajlı Gıda Ürünlerinde Etiketin Önemi ve Tüketici Duyarlılığı” Pazarlama Dünyası, Yıl:10, Sayı.57, s:2-9
  • APBN (2003) “Increased Popularity of Food Labels among Consumers” Vol:7, No:23, p:1502.
  • CARNERIO, Joao D.S., Valeria P.R. Minim, Rosires Deliza, Carlos H.O. Silva, Joel C.S. Carnerio, Fabiana P. Leao (2005) “Labeling Effect on consumer Intention to Purchase for Soybean Oil” Food Quality and Preference Vol:16, p:275-82.
  • CHAN, C., C. Patch, P. Williams (2005) “Australian Consumers are Skeptical about But Influenced by Claims About Fat on Food Labels” European Journal of Nutrition Vol.59, p:148-151
  • CHEFTEL, J. Claude (2005) “Food and Nutrition Labeling in European Union” Food Chemistry, Vol:93, p:531-50 Consumer Report on Health (2003) New Food Labels Help Consumers Avoid The Worst Fats December, p:3
  • GREENE, Cathy, Ambler Jessup (2001) “Economics of Food Labeling” Journal of Consumer Policy, Vol:24, p:117-184.
  • KIM, S.Y., R.Nayga, O. Capps (2001) “Food Label Use, Self-Selectivity, and Diet Quality” Journal of Consumer Affairs, Vol:35, p:346-363.
  • MORRISON, James, Hye-Shin Kim, Jong-Youn Rha, Chris Herbein (2004) Consumer Knowledge of Bottled Water and Product Label Preferences” Consumer Interest Annual, Vol:50,p.46-47.
  • NAYGA, R. (1996) “Determinants of Consumers’ Use of Nutritional Information on Food Packages” Journal of Agricultural Application Economics, Vol:28, p:303-312
  • NOUSSAIR, Charles, Stephen Robin , Bernard Ruiffieux (2002) “Do Consumers Not Care About Biotech Foods Or Do They Just Not Read The Labels” Economic Letters, Vol:75, p:47-53
  • PRZYREMBEL, H. (2004) “Food Labeling Legislation in the EU and Consumers Information” Trends in Food Science&Technology, Vol:15, p:360-365
  • SMITH, S., J. Taylor, A. Stephen (2000) “Use of Food Labels and Beliefs about Diet-Disease Relationships among University Student” Public Health Nutrition, Vol.3, p:175-182.
Yıl 2006, Cilt: 6 Sayı: 1, 1 - 9, 01.05.2006

Öz

Labeling is important subject for consumers, firms
and government bodies since it carries the
significant information. Although it was determined
with many studies that the consumers in the
developed countries are increasingly becoming
sensitive towards labels, there are a handful of
studies investigating the consumers’ sensitivity on
the labels in Turkey. In the current study, the aim
was to make comparisons on the consumers’
sensitivity towards labels with ten years ago. It was
identified that the level of consumers’ information
acquisition increased and the effects of income,
gender, and occupation on the label checking
diminished. The study also determined that there
are some changes in the order of different
information on labels. The most important change
is that price moved from second place to fourth.

Kaynakça

  • AKSULU, İkbal (1996) “Ambalajlı Gıda Ürünlerinde Etiketin Önemi ve Tüketici Duyarlılığı” Pazarlama Dünyası, Yıl:10, Sayı.57, s:2-9
  • APBN (2003) “Increased Popularity of Food Labels among Consumers” Vol:7, No:23, p:1502.
  • CARNERIO, Joao D.S., Valeria P.R. Minim, Rosires Deliza, Carlos H.O. Silva, Joel C.S. Carnerio, Fabiana P. Leao (2005) “Labeling Effect on consumer Intention to Purchase for Soybean Oil” Food Quality and Preference Vol:16, p:275-82.
  • CHAN, C., C. Patch, P. Williams (2005) “Australian Consumers are Skeptical about But Influenced by Claims About Fat on Food Labels” European Journal of Nutrition Vol.59, p:148-151
  • CHEFTEL, J. Claude (2005) “Food and Nutrition Labeling in European Union” Food Chemistry, Vol:93, p:531-50 Consumer Report on Health (2003) New Food Labels Help Consumers Avoid The Worst Fats December, p:3
  • GREENE, Cathy, Ambler Jessup (2001) “Economics of Food Labeling” Journal of Consumer Policy, Vol:24, p:117-184.
  • KIM, S.Y., R.Nayga, O. Capps (2001) “Food Label Use, Self-Selectivity, and Diet Quality” Journal of Consumer Affairs, Vol:35, p:346-363.
  • MORRISON, James, Hye-Shin Kim, Jong-Youn Rha, Chris Herbein (2004) Consumer Knowledge of Bottled Water and Product Label Preferences” Consumer Interest Annual, Vol:50,p.46-47.
  • NAYGA, R. (1996) “Determinants of Consumers’ Use of Nutritional Information on Food Packages” Journal of Agricultural Application Economics, Vol:28, p:303-312
  • NOUSSAIR, Charles, Stephen Robin , Bernard Ruiffieux (2002) “Do Consumers Not Care About Biotech Foods Or Do They Just Not Read The Labels” Economic Letters, Vol:75, p:47-53
  • PRZYREMBEL, H. (2004) “Food Labeling Legislation in the EU and Consumers Information” Trends in Food Science&Technology, Vol:15, p:360-365
  • SMITH, S., J. Taylor, A. Stephen (2000) “Use of Food Labels and Beliefs about Diet-Disease Relationships among University Student” Public Health Nutrition, Vol.3, p:175-182.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA87BH43NM
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Engin Özgül Bu kişi benim

İkbal Aksulu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2006
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özgül, E., & Aksulu, İ. (2006). AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER. Ege Academic Review, 6(1), 1-9.
AMA Özgül E, Aksulu İ. AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER. eab. Mayıs 2006;6(1):1-9.
Chicago Özgül, Engin, ve İkbal Aksulu. “AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER”. Ege Academic Review 6, sy. 1 (Mayıs 2006): 1-9.
EndNote Özgül E, Aksulu İ (01 Mayıs 2006) AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER. Ege Academic Review 6 1 1–9.
IEEE E. Özgül ve İ. Aksulu, “AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER”, eab, c. 6, sy. 1, ss. 1–9, 2006.
ISNAD Özgül, Engin - Aksulu, İkbal. “AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER”. Ege Academic Review 6/1 (Mayıs 2006), 1-9.
JAMA Özgül E, Aksulu İ. AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER. eab. 2006;6:1–9.
MLA Özgül, Engin ve İkbal Aksulu. “AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER”. Ege Academic Review, c. 6, sy. 1, 2006, ss. 1-9.
Vancouver Özgül E, Aksulu İ. AMBALAJLI GIDA ÜRÜNLERİNDE TÜKETİCİLERİN ETİKET DUYARLILIĞINDAKİ DEĞİŞİMLER. eab. 2006;6(1):1-9.