BibTex RIS Cite

[Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 117 - 133, 01.04.2016

Abstract

Türkiye’de yüzbinler, hatta milyonların katılımı ile gerçekleştirilen geniş ölçekli sınav
uygulamalarının büyük bölümü Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından
yürütülmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı ve özellikle son yıllarda gerek resmi, gerek özel farklı
kurumlar ya da merkezler tarafından yürütülen sınav uygulamalarında da artış
gözlenmektedir. Ancak yine de geniş ölçekli sınavları ÖSYM’nin uygulamaları bağlamında
tartışmak genel tabloyu ortaya koymak açısından yararlı olacaktır

References

  • Baykul, Y., & Turgut, M. F. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berg, K. E., & Latin, R.W. (2008). Essentials of research methods in health, physical education, exercise science and recreation (3rd ed.). Philadelphia, PA: Lippincott, William and Wilkins.
  • Bogdan, R. C., & Biklen S. K. (2006). Qualitativeresearch foreducation (5th ed.). Boston MA: Allyn and Bacon.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirtaşlı, N. (2010). Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesinde Gündelik Yaşam Unsuru. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Ocak-Şubat 2010, 7, 9-26.
  • Ebel, R. L. (1965). Measuring educational achievement. London: Prentice-Hall.
  • Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2007). Educational research: An introduction. Boston: Pearson Education.
  • Gronlund, E. N. (1977). Constructing achievement tests. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Kutlu, Ö., Doğan, D., & Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Performansa ve portfolyoaya dayalı durum belirleme (1st ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book (2nd ed). California: Sage Publications.
  • ÖSYM (2015). 4 Şubat 2015 tarihli DUYURU: Yazılı Sınav (Açık Uçlu Sorularla Sınav).
  • http://www.ÖSYM.gov.tr/belge/1-23308/yazili-sinav-acik-uclu-sorularla-sinav04022015.html Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Views about the use of open-ended items in large scale assessment in Turkey: a phenomenological approach

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 117 - 133, 01.04.2016

Abstract

The study aims to explore the views of pre-service teachers about the use of open-ended items
in largescale assessment in Turkey, through a phenomenological approach. This case appears
to be a psychosocial phenomenon in Turkey that concerns millions of students who undertake
exams every year. The research group of the study consists of 96 pre-service teachers at Ankara
University, Turkey. As a result of the study, the most notable positive theme is that advanced
mental skills can be better measured through the use of open-ended items. However, the
majority of participant pre-service teachers had negative views about the use of open-ended
questions in largescale assessment. Among the prominent negative themes are potential
feeling of examination fear in individuals, anxiety and unbiased examination scoring

References

  • Baykul, Y., & Turgut, M. F. (2013). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi.
  • Berg, K. E., & Latin, R.W. (2008). Essentials of research methods in health, physical education, exercise science and recreation (3rd ed.). Philadelphia, PA: Lippincott, William and Wilkins.
  • Bogdan, R. C., & Biklen S. K. (2006). Qualitativeresearch foreducation (5th ed.). Boston MA: Allyn and Bacon.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Demirtaşlı, N. (2010). Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Ölçülmesinde Gündelik Yaşam Unsuru. Cito Eğitim: Kuram ve Uygulama, Ocak-Şubat 2010, 7, 9-26.
  • Ebel, R. L. (1965). Measuring educational achievement. London: Prentice-Hall.
  • Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2007). Educational research: An introduction. Boston: Pearson Education.
  • Gronlund, E. N. (1977). Constructing achievement tests. New Jersey: Prentice Hall Inc.
  • Kutlu, Ö., Doğan, D., & Karakaya, İ. (2008). Öğrenci başarısının belirlenmesi. Performansa ve portfolyoaya dayalı durum belirleme (1st ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book (2nd ed). California: Sage Publications.
  • ÖSYM (2015). 4 Şubat 2015 tarihli DUYURU: Yazılı Sınav (Açık Uçlu Sorularla Sınav).
  • http://www.ÖSYM.gov.tr/belge/1-23308/yazili-sinav-acik-uclu-sorularla-sinav04022015.html Patton, M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5th ed.). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 13 citations in total.

Details

Other ID JA63MS89UN
Journal Section Research Article
Authors

Emrah Gül This is me

Çilem Doğan Gül This is me

Ömay Çokluk

Murat Kayri

Publication Date April 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Gül, E., Gül, Ç. D., Çokluk, Ö., Kayri, M. (2016). [Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 117-133.
AMA Gül E, Gül ÇD, Çokluk Ö, Kayri M. [Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]. EBAD - JESR. April 2016;6(1):117-133.
Chicago Gül, Emrah, Çilem Doğan Gül, Ömay Çokluk, and Murat Kayri. “[Türkiye’de Geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu Madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik Bir yaklaşım]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, no. 1 (April 2016): 117-33.
EndNote Gül E, Gül ÇD, Çokluk Ö, Kayri M (April 1, 2016) [Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 1 117–133.
IEEE E. Gül, Ç. D. Gül, Ö. Çokluk, and M. Kayri, “[Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]”, EBAD - JESR, vol. 6, no. 1, pp. 117–133, 2016.
ISNAD Gül, Emrah et al. “[Türkiye’de Geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu Madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik Bir yaklaşım]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/1 (April 2016), 117-133.
JAMA Gül E, Gül ÇD, Çokluk Ö, Kayri M. [Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]. EBAD - JESR. 2016;6:117–133.
MLA Gül, Emrah et al. “[Türkiye’de Geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu Madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik Bir yaklaşım]”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol. 6, no. 1, 2016, pp. 117-33.
Vancouver Gül E, Gül ÇD, Çokluk Ö, Kayri M. [Türkiye’de geniş ölçekli sınavlarda açık uçlu madde kullanımına yönelik görüşler: Fenomonojik bir yaklaşım]. EBAD - JESR. 2016;6(1):117-33.