Eğitim genel olarak bir öğrenme sürecidir ve bu süreçte bireylere bilgiyi yaşamda
kullanabilme becerisinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. Bilgiyi yaşamda kullanabilen bireyler
yetiştirmenin önemini anlayan ülkeler eğitim kademelerindeki niteliği arttırma çabası
içerisinde yer almaktadır. Örgün eğitim kurumlarında verilen eğitimin niteliğini belirlemek
ve sistemin etkili şekilde işleyip işlemediğini ortaya koymak amacıyla çeşitli sınavlar
yapılmaktadır. Ayrıca eğitimin önemini kavrayan birçok ülke, başarı durumunu izlemek için
yapılan uluslararası sınavlara katılmaktadır. Bu sınavların sonuçlarına dayalı olarak çeşitli
kararlar alınmakta ve sistem değişikliklerine gidilebilmektedir. Ancak eğitim sisteminde
reform olarak nitelendirilebilecek değişikliklerin, sistem içerisinde uyumu, uzun zaman
almaktadır. Bu nedenle özellikle eğitim alanında yapılacak her türlü değişimin çok iyi
planlanmış olması, gerekli tüm alt yapılarının iyi hazırlanmış ve yarar-zarar durumlarının
iyice analiz edilmiş olması gerekir.
In this study, it is emphasized that examinations which aim at monitoring student
achievement and decide about student development may result in harmful consequences
instead of contributing to school education if their results are misused. In addition, exams
that are defined as ‚high-stakes tests/testing/assessment‛ which is a new concept in
education literature in Turkey and their influences on stakeholders of education is discussed.
It is thought that this study, which is a compilation, will inform about the concept of ‚highstakes tests/ testing/ assessment‛ and negative effects of examinations used in education
when they are used outside of the intended purpose.
Other ID | JA42UJ72VD |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 5 Issue: 2 |