Amaç ve Kapsam

EDUCATIONE Dergisi; öğrenme, öğretme, eğitim ve öğretmen yetiştirmeyle ilgili tartışma ve düşünce üretimi süreçlerinde anlamlı katkı sağlayabilecek bilim insanları için öğretmenlerin yetiştirilmesi ve sürekli olarak desteklenmesine katkı sağlamayı amaçlayan uluslararası hakemli bir dergidir. Dergi, öğretmen eğitiminin ulusal ve uluslararası düzeydeki karmaşık sorunlarının belirlemesi ve bu sorunlara çözümler getirilebilmesi için özenli ve titiz araştırmalarla ortaya çıkarılan kanıtların kullanılabilmesine olanak sağlamayı amaçlamaktadır. EDUCATIONE Dergisi, birincil araştırma ve derlemelerin yayımlanması yoluyla öğrenme, öğretme ve öğretmen eğitimi ile ilgili kuram, araştırma ve uygulamayı geliştirmeyi amaç edinmiştir.

EDUCATIONE Dergisinde yer alan bölümler aşağıdaki gibi sınıflanmaktadır:

Ampirik Araştırma
Kavramsal Araştırma
Örnek Olay Çalışması
Derleme/ Sistematik inceleme ve meta analizi

Aşağıdaki alanlarda ve konu başlıklarındaki çalışmalar davet edilmektedir:


Öğretim programları ve öğretim
Program geliştirme ve değerlendirme
Eğitimde yeni yaklaşımlar / yöntemler / uygulamalar
Eğitim uygulamaları
Yetişkin eğitimi
Eğitim yönetimi / politikası / planlaması
Eğitimde ölçme ve değerlendirme
Rehberlik ve psikolojik danışmanlık
Öğretmen eğitimi (hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimi uygulamaları)
Eğitimde teknoloji kullanımı




EDUCATIONE Dergisine gönderilen çalışmalar, içerik ve format bakımından uygun olmaması durumunda editör veya editör kurulu tarafından reddedilir/yazarlara geri gönderilir.

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık