Bilişim
teknolojileri hayatımızın her alanında kullanılmasıyla birlikte pek çok
güvenlik problemine neden olmaktadır. Bu yüzden öğrencilerin, bilişim
teknolojilerini güvenli kullanabilmesi önemli bir konu haline gelmiştir. Bu
araştırma, Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri bölümü öğrencilerinin
bilişim güvenliği yeterliliklerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Araştırmanın çalışma grubu Trakya
Üniversitesinde lisans eğitimi gören 210 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma
nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Veriler,
Pusey ve Sadera’nın geliştirdiği “Bilişim Güvenliği Eğitimi Verebilme
Yeterliliği Algısı” anketinin Türkçe’ye uyarlanan formu ile toplanmıştır.
Anket, bilişim güvenliği bilgisini ölçen 7 soru ve 4’lü derecelendirme
özelliğine sahip 76 maddeden oluşmaktadır. Verilerin analizinde yüzde, frekans
ve ortalama değerlerinden yararlanılırken, adayların bilişim güvenliği
bilgilerinin çeşitli değişkenlere göre anlamlı farklılıklar gösterip
göstermediğini belirlemek için ise Kruskal Wallis H-Testi ve Mann Whitney
U-Testi yapılmıştır. Araştırma
sonuçlarına göre; öğrencilerin büyük çoğunluğunun, bilişim güvenliğini
sağlamaya yönelik bir kurs veya ders almadıkları tespit edilmiştir. Bunun
yanında öğrencilerin birçoğunun, bilişim güvenliği bilgilerinin düşük düzeyde
olduğu görülmüştür. Bu sonuçlardan yola çıkarak, Bilgisayar Teknolojileri ve
Bilişim Sistemleri lisans programında bu konuya yönelik zorunlu bir dersin
olmasının faydalı olacağı düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | November 7, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org