Teknoloji, doğuşundan itibaren Türkiye ve tüm dünyada günümüz eğitim programında önemli bir yere sahiptir ve öğretmenler derslerinde teknolojiye yer verme konusunda teşvik edilmeye çalışılır. (Baek et al., 2008; Pelgrum, 2001). Genel olarak, teknolojinin öğretme sürecine dâhil edilmesinin öğrencilerin öğrenme sürecinde faydalı olacağı düşünülmektedir. Ancak, teknolojinin öğrenme sürecinde etkili olabilmesi, öğretmenin onu nasıl kullandığıyla ve programa teknolojiyi etkili dâhil etme becerileriyle ilgilidir (Bitner ve Bitner, 2002).
Bu çalışmada Türkiye’de bulunan üç farklı yükseköğretim kurumunda çalışan her bir kurumdan 8 İngilizce öğretim görevlisi olmak üzere toplam 24 öğretim görevlisiyle teknoloji kullanımıyla alakalı görüşmeler yapılmıştır. Öğretmen görüşleri kodlamalar yapılarak analiz edilmiş ve tablolar halinde sunulmuştur.
Since the emergence of technology, it has had an important place in Turkey and all over the world and today's education program has tried to encourage teachers to include the technology in their classes. (Baek et al., 2008; Pelgrum, 2001). In general, it is thought that including technology in the teaching process will be beneficial in the learning process of students. However, the effectiveness of technology in the learning process is related to how the teacher uses it and the ability to effectively include technology in the curriculum (Bitner & Bitner, 2002).
In this study, 24 English teachers in total from three different universities in Turkey, 8 teachers from each university, were interviewed and asked questions about technology use.Teachers' views were analyzed by coding and presented in tables.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 31, 2020 |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | December 22, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 4 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org