BibTex RIS Cite

Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarının Yordanması

Year 2016, Volume: 17 Issue: 2, 377 - 398, 21.12.2016
https://doi.org/10.12984/egeefd.280749

Abstract

Bu çalışmanın amacı; matematik özyeterlik algılarının, özdüzenleme becerilerinin, akademik güdülenme düzeylerinin ve okul türlerinin dokuzuncu sınıf öğrencilerinin matematik başarılarını yordayıp yordamadığını belirlemektir. İlişkisel tarama yöntemiyle yürütülen çalışmada örneklemi, İzmir’de 2012–2013 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde çeşitli liselerde öğrenim gören 416 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma verileri “Öğrenmeye İlişkin Motivasyonel Stratejiler Ölçeği’nin özdüzenleme stratejileri boyutu, “Matematik Özyeterlilik Algısı Ölçeği” ve “Akademik Güdülenme Ölçeği” ile toplanmıştır. Öğrencilerin matematik başarıları ise araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ile ölçülmüştür. Yapılan çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre, öğrencilerin matematik başarılarının yordanmasında okul türünün ve matematik özyeterlik algılarının anlamlı olduğu görülmüştür. Yüksek matematik özyeterlik algısı ile Fen ve Anadolu Lisesinde öğrenim görmek, Meslek Lisesinde öğrenim görmeye göre matematik dersinde başarılı olmak için bir avantaj olarak belirlenmiştir. Çalışmada bulgulara dayalı olarak uygulamaya ve araştırmaya yönelik öneriler sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Matematik özyeterlik algısı, özdüzenleme becerileri, akademik güdülenme.

References

  • Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10.
  • Alcı, B., Erden, M. ve Baykal, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, özyeterlik algıları, bilişüstü özdüzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(2), 53-68.
  • Altun, S. ve Aykaç, B. (2009, Mayıs). Lise öğrencilerinin ingilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre ingilizce başarısını yordama gücü. Sözel bildiri, The First International Congress of Educational
  • Research, Çanakkale.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 1-8.
  • Aydın, F. (2010). Akademik başarının yordayıcısı olarak akademik güdülenme, öz yeterlilik ve sınav kaygısı. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 265178).
  • Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, (84)2, 191-215.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist, 28(2),117-148.
  • Borkowski, J. ve Thorpe, P. (1994). Life span perspective on underachievment in self regulation of learning and performance. İçinde D. Schunk ve B. Zimmerman (Ed.), Self-regulation of learning and performance (s. 94-114). NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çiltaş, A. ve Bektaş, F. (2009). Motivationand self-arrangementskills of primary school students` into mathematics lesson. An International Journal Social Science and Humanities, 28, 152-159.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 228626).
  • EACEA/Eurydice (2011). Avrupa’da Matematik Eğitimi: Temel Zorluklar ve Ulusal Politikalar. Brüksel: Eurydice. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice./documents/thematic_reports/132TR.pdf adresinden 14.01.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • EARGED (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması: Ulusal rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • EARGED (2007). PISA 2006 uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı: Ulusal ön rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • EARGED (2009). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı: Pisa 2009 ulusal ön raporu. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Elias, S., M. ve Loomis, R., J.(2002). Utilizing need for cognition and perceived self efficacy to predict academic performance. Journal of Applied Social Psychology, 32(8), 1687-1702.
  • Elia, I. ve Spyrou, P. (2006). How students conceive function: A triarchic conceptual- semiotic model of the understanding of a complex concept. The Montana Mathematics Enthusiast, 3(2), 256-272.
  • Ergöz, G. (2008). Investigation of self-regulated learning and motivational beliefs in mathematics achievement. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 176774)
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 180144)
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). An investigation of the relationship between motivation and academic achievement of pre-service chemistry teachers. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-256.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using spss. (3th Ed.). England: SAGE Publications.
  • Hair, J., A., Black, W.C., Babin, J. B. ve Anderson, S. (2014). Multivariate data analysis. (7th
  • Ed.). USA: Pearson New International Edition.
  • Hackett, G. ve Betz, N., E. (1989). An exploration of the mathematics self efficacy/Mathematics performance correspondence. Journal for Research in Mathematics Education, 20(3), 261-273.
  • Haşlaman, T. (2005). Programlama dersi ile ilgili özdüzenleyici öğrenme stratejileri ile başarı arasındaki ilişkilerin incelenmesi: bir yapısal eşitlik modeli. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 197030).
  • Jaafar, W. M. W. ve Ayub, A. F. M. (2010). Mathematics self-efficacy and meta cognition among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, (8), 519-524.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karakaş, N. ve Altun, S. (2011). Matematik dersinin değerlendirilmesinde ürün dosyası kullanılmasının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 406-414.
  • Karataş, H. ve Erden, M. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması. New World Sciences Academy, 7(4), 983-1003.
  • Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Büyüköztürk, Ş. ve Demirel F. (2008). İlköğretim ikinci kademe ve lise öğrencilerinin ders ve sınıf düzeylerine göre öğrenme stratejileri ve güdülenme düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-27.
  • Kurbanoğlu, N. İ. ve Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Mandacı Şahin, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi derslerindeki akademik başarıları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1370-1381.
  • MEB (2010-2011). Milli eğitim istatistikleri: Örgün eğitim. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2010_2011.pdf adresinden 05.12.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB (2012). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11, 12. sınıflar) dersi öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx adresinden 1 Ocak 2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Öztürk, B. (2003). Relationships among self-regulated learning components motivational beliefs and mathematics achievement. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 143472).
  • Pajares, F. (2002). Gender and perceived self-efficacy in self-regulated learning. Theory Into Practice, 41(2), 116-125.
  • Pajares, F. (2005). Gender differences in mathematics self-efficacy beliefs. In A. M. Gallagher & J. C. Kaufman (Eds), Gender differences in mathematics: An integrative psychological approach (pp. 294-315). Cambridge University Press.
  • Pajares, F. ve Kranzler, J. (1995). Self-efficacy beliefs and general mental ability in mathematical problem-solving. Contemporary Educational Psychology, 20, 426-443. doi:10.1006/ceps.1995.1029
  • Pajares, F. ve Miller, M., D. (1994). Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology, 86(2), 193-203.
  • Pintrich, P. R. ve De Groot, E., V (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Ramdass, D. (2011). Enhancing mathematics skill and self-regulatory competency through observation and emulation. The International Journal of Research and Review, 7(1), 24-45.
  • Schunk, D. H. ve Pajares, F. (2002). The development of academic self-efficacy. İçinde A. Wigfield ve J. Eccles (Eds.), Development of achievement motivation. (s. 16-31). San Diego: Academic Press.
  • Schunk, D. H. (2009). Learning theories. An educational perspective. New Jersey: Pearson
  • International Edition.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. (5th Ed). Boston: Pearson Education Inc.
  • Taşdemir, C (2012). Lise son sınıf öğrencilerinin matematik öz-yeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Bitlis ili örneği). Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 2(6), 39-50.
  • Terzi, M., Ünal, M. ve Gürbüz, M.Ç (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 51- 60.
  • Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı öz- yeterlik algısına etkisi. Journal of Qafqaz University, 8.
  • Usher, E.,L. ve Pajares, F. (2008). Self-efficacy for self-regulated learning: A validation study. Educational and Psychological Measurement, 68(3), 443-463.
  • Üredi, I. ve Üredi L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Valas, H. ve Slovik, N. (1993). Variables affecting students‘ intrinsic motivation for school mathematics: Two empirical studies based on Deci’s and Ryan’s theory of motivation. Learning and Instruction, 3, 281–298.
  • Vallerand, R., J. & Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, extrinsic, and amotivational styles as predictors of behavior: A prospective study. Journal of Personality, 60(3), 599-621.
  • Yağcı, F. (1999). Genel liselerde okuyan öğrencilerin denetim odağı ve güdülenme düzeyleri ile Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Gaziantep örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 87494).
  • Yamaç, A. (2011). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 303623).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Watts, B. K. (2011). Relationships of mathematics anxiety, mathematıcs self-efficacy and mathematics performance of adult basic education students. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Capella University.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P. R., Pintrich, ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (s. 13- 39). San Diego, CA: Academic Press.
Year 2016, Volume: 17 Issue: 2, 377 - 398, 21.12.2016
https://doi.org/10.12984/egeefd.280749

Abstract

References

  • Akkoç, H. (2006). Fonksiyon kavramının çoklu temsillerinin çağrıştırdığı kavram görüntüleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 1-10.
  • Alcı, B., Erden, M. ve Baykal, A. (2007). Üniversite öğrencilerinin matematik başarıları ile algıladıkları problem çözme becerileri, özyeterlik algıları, bilişüstü özdüzenleme stratejileri ve ÖSS sayısal puanları arasındaki açıklayıcı ve yordayıcı ilişkiler örüntüsü. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi, 25(2), 53-68.
  • Altun, S. ve Aykaç, B. (2009, Mayıs). Lise öğrencilerinin ingilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre ingilizce başarısını yordama gücü. Sözel bildiri, The First International Congress of Educational
  • Research, Çanakkale.
  • Aşkar, P. ve Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerinin bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algısı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (21), 1-8.
  • Aydın, F. (2010). Akademik başarının yordayıcısı olarak akademik güdülenme, öz yeterlilik ve sınav kaygısı. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 265178).
  • Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological Review, (84)2, 191-215.
  • Bandura, A. (1993). Perceived self-efficacy in cognitive development and functioning. Educational Psychologist, 28(2),117-148.
  • Borkowski, J. ve Thorpe, P. (1994). Life span perspective on underachievment in self regulation of learning and performance. İçinde D. Schunk ve B. Zimmerman (Ed.), Self-regulation of learning and performance (s. 94-114). NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Bozanoğlu, İ. (2004). Akademik güdülenme ölçeği: Geliştirilmesi, geçerliği ve güvenirliği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37, 83-98.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çiltaş, A. ve Bektaş, F. (2009). Motivationand self-arrangementskills of primary school students` into mathematics lesson. An International Journal Social Science and Humanities, 28, 152-159.
  • Demir, Z. (2008). Uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik güdülenme düzeyleri (SAÜ örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 228626).
  • EACEA/Eurydice (2011). Avrupa’da Matematik Eğitimi: Temel Zorluklar ve Ulusal Politikalar. Brüksel: Eurydice. http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice./documents/thematic_reports/132TR.pdf adresinden 14.01.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • EARGED (2003). Üçüncü uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması: Ulusal rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • EARGED (2007). PISA 2006 uluslararası öğrenci başarılarını değerlendirme programı: Ulusal ön rapor. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • EARGED (2009). Uluslararası öğrenci değerlendirme programı: Pisa 2009 ulusal ön raporu. Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara.
  • Elias, S., M. ve Loomis, R., J.(2002). Utilizing need for cognition and perceived self efficacy to predict academic performance. Journal of Applied Social Psychology, 32(8), 1687-1702.
  • Elia, I. ve Spyrou, P. (2006). How students conceive function: A triarchic conceptual- semiotic model of the understanding of a complex concept. The Montana Mathematics Enthusiast, 3(2), 256-272.
  • Ergöz, G. (2008). Investigation of self-regulated learning and motivational beliefs in mathematics achievement. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 176774)
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek lisans tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 180144)
  • Eymur, G. ve Geban, Ö. (2011). An investigation of the relationship between motivation and academic achievement of pre-service chemistry teachers. Eğitim ve Bilim, 36(161), 246-256.
  • Field, A. (2009). Discovering statistics using spss. (3th Ed.). England: SAGE Publications.
  • Hair, J., A., Black, W.C., Babin, J. B. ve Anderson, S. (2014). Multivariate data analysis. (7th
  • Ed.). USA: Pearson New International Edition.
  • Hackett, G. ve Betz, N., E. (1989). An exploration of the mathematics self efficacy/Mathematics performance correspondence. Journal for Research in Mathematics Education, 20(3), 261-273.
  • Haşlaman, T. (2005). Programlama dersi ile ilgili özdüzenleyici öğrenme stratejileri ile başarı arasındaki ilişkilerin incelenmesi: bir yapısal eşitlik modeli. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 197030).
  • Jaafar, W. M. W. ve Ayub, A. F. M. (2010). Mathematics self-efficacy and meta cognition among university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, (8), 519-524.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Karakaş, N. ve Altun, S. (2011). Matematik dersinin değerlendirilmesinde ürün dosyası kullanılmasının öğrencilerin öz düzenleme becerileri üzerindeki etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 6(1), 406-414.
  • Karataş, H. ve Erden, M. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışması. New World Sciences Academy, 7(4), 983-1003.
  • Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. Büyüköztürk, Ş. ve Demirel F. (2008). İlköğretim ikinci kademe ve lise öğrencilerinin ders ve sınıf düzeylerine göre öğrenme stratejileri ve güdülenme düzeylerinin belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 5(1), 1-27.
  • Kurbanoğlu, N. İ. ve Takunyacı, M. (2012). Lise öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygı, tutum ve öz-yeterlik inançlarının cinsiyet, okul türü ve sınıf düzeyi açısından incelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 110-130.
  • Mandacı Şahin, S. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik öğretimi derslerindeki akademik başarıları ile öz düzenleme becerileri arasındaki ilişki. e-Journal of New World Sciences Academy, 5(3), 1370-1381.
  • MEB (2010-2011). Milli eğitim istatistikleri: Örgün eğitim. http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_egitim_2010_2011.pdf adresinden 05.12.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • MEB (2012). Ortaöğretim matematik (9, 10, 11, 12. sınıflar) dersi öğretim programı. http://ttkb.meb.gov.tr/program.aspx adresinden 1 Ocak 2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Öztürk, B. (2003). Relationships among self-regulated learning components motivational beliefs and mathematics achievement. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 143472).
  • Pajares, F. (2002). Gender and perceived self-efficacy in self-regulated learning. Theory Into Practice, 41(2), 116-125.
  • Pajares, F. (2005). Gender differences in mathematics self-efficacy beliefs. In A. M. Gallagher & J. C. Kaufman (Eds), Gender differences in mathematics: An integrative psychological approach (pp. 294-315). Cambridge University Press.
  • Pajares, F. ve Kranzler, J. (1995). Self-efficacy beliefs and general mental ability in mathematical problem-solving. Contemporary Educational Psychology, 20, 426-443. doi:10.1006/ceps.1995.1029
  • Pajares, F. ve Miller, M., D. (1994). Role of self-efficacy and self-concept beliefs in mathematical problem solving: A path analysis. Journal of Educational Psychology, 86(2), 193-203.
  • Pintrich, P. R. ve De Groot, E., V (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of Educational Psychology, 82(1), 33-40.
  • Ramdass, D. (2011). Enhancing mathematics skill and self-regulatory competency through observation and emulation. The International Journal of Research and Review, 7(1), 24-45.
  • Schunk, D. H. ve Pajares, F. (2002). The development of academic self-efficacy. İçinde A. Wigfield ve J. Eccles (Eds.), Development of achievement motivation. (s. 16-31). San Diego: Academic Press.
  • Schunk, D. H. (2009). Learning theories. An educational perspective. New Jersey: Pearson
  • International Edition.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2007). Using Multivariate Statistics. (5th Ed). Boston: Pearson Education Inc.
  • Taşdemir, C (2012). Lise son sınıf öğrencilerinin matematik öz-yeterlik düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Bitlis ili örneği). Karadeniz Fen Bilimleri Dergisi, 2(6), 39-50.
  • Terzi, M., Ünal, M. ve Gürbüz, M.Ç (2012). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 2(1), 51- 60.
  • Umay, A. (2001). İlköğretim matematik öğretmenliği programının matematiğe karşı öz- yeterlik algısına etkisi. Journal of Qafqaz University, 8.
  • Usher, E.,L. ve Pajares, F. (2008). Self-efficacy for self-regulated learning: A validation study. Educational and Psychological Measurement, 68(3), 443-463.
  • Üredi, I. ve Üredi L. (2005). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inançlarının matematik başarısını yordama gücü. Mersin Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(2), 250-260.
  • Valas, H. ve Slovik, N. (1993). Variables affecting students‘ intrinsic motivation for school mathematics: Two empirical studies based on Deci’s and Ryan’s theory of motivation. Learning and Instruction, 3, 281–298.
  • Vallerand, R., J. & Bissonnette, R. (1992). Intrinsic, extrinsic, and amotivational styles as predictors of behavior: A prospective study. Journal of Personality, 60(3), 599-621.
  • Yağcı, F. (1999). Genel liselerde okuyan öğrencilerin denetim odağı ve güdülenme düzeyleri ile Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Gaziantep örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 87494).
  • Yamaç, A. (2011). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin öz-düzenleyici öğrenme stratejileri ile matematiğe yönelik tutum ve başarıları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanından elde edildi. (Tez no: 303623).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Watts, B. K. (2011). Relationships of mathematics anxiety, mathematıcs self-efficacy and mathematics performance of adult basic education students. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Capella University.
  • Zimmerman, B. J. (2000). Attaining self-regulation: A social cognitive perspective. In M. Boekaerts, P. R., Pintrich, ve M. Zeidner (Eds.), Handbook of self-regulation (s. 13- 39). San Diego, CA: Academic Press.
There are 60 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

Melike Ozudogru

Nilay Bümen

Publication Date December 21, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 17 Issue: 2

Cite

APA Ozudogru, M., & Bümen, N. (2016). Dokuzuncu Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarılarının Yordanması. Ege Eğitim Dergisi, 17(2), 377-398. https://doi.org/10.12984/egeefd.280749