Bu çalışma, Hemşirelik Yüksek Okullarında eğitimci, akademisyen olrak çalışanlrın akademik kariyerlerine bağlı olarak çalışma yaşamlarında değişim gösteren özellikleri incelemek amacıyla yapılmıştır. Veriler; deneklerin anket formlarını doldurmasıyla elde edilmiştir. Verilerin analizi varyans ve ki-kare testleriyle yapılmış olup şu sonuçlar elde edilmiştir. - Akademik kariyer düzeyi arttıkça teorik ders saati artmakta, uygulama saati azalmaktadır. - AkademJk kariyer düzeyleri arttıkça, kararlara katılım ve insiyatif belirtebilme sıklığı artmaktadır. - Akademik kariyer düzeyi arttıkça tükenmişliğin azalmakta olduğu görülmüştür. - Zorunlu olarak birçok işi üstlenme durumunda kalmayı sıklıkla hissetme, çalışma ortamından memnuniyetsizlik, ve ernosyonel tükenmeyi, duyarsızlaşmayı daha fazla hissetme oranları ile doktora ve master düzeyine sahip grup dezavantajlı görünmektedir.
Tois study was planned to determine the some aspects of work life of academicians who teach al the schools of nursıng. Toose aspects were evaluated ın connecUon wilh the academıcıons career. The data has been obtatned wtlh a questıonnaire and was analızıed by means of the tests of ANOVA and Cht-kare. The results have ındıcated that: - The htgher the academicions held hıgher academıc posts: ı.e. assıstant professor. the hıgher theoreUcal teachıng time, they had in contrast ıo pracUce of nursıng. - The hıgher Lhe acadernıcıons held hıgher acadernıc posts. the more frequently lhey iniltated in desicion making. - The hıgner the acadernıcıans held hıgher posts. lhe lower bumoul level they had. - The group of acaderntclorıs who only had posts of assistants have more coınplained of havıng many diff erenl responsfbılıttes. worse working conditıons. emolional burrıout and depersonalizalion compare ıo the hıgher rank academicions.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 1994 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1994 Cilt: 10 Sayı: 2 |