The World Health Organization (WHO) defined the Coronavirus disease (Covid-19) as an infectious disease caused by a newly discovered virus, and as a result of increasing cases, countries switched to distance education. Turkey had also been affected by the epidemic and had switched to compulsory distance education. This study aimed to make suggestions about "distance education " by considering "evaluation of English teachers' views on the distance education process. . In the study, the opinions of 80 teachers were taken with semi-structured interview forms to collect the qualitative data. Interview forms were created using the maximum variation sampling method, one of the purposeful sampling methods. According to the results of the research, teachers encountered different problems such as planning and participation, especially infrastructure and technical problems in the distance education process. Teachers also used different strategies such as preparation, effective and entertaining sharing, communication and using technology to keep up with the process, increase students' success and their motivation. It was concluded that teachers did not find the distance education system effective and efficient.
Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Coronavirüs hastalığını (Covid-19) yeni keşfedilen bir virüsün neden olduğu bulaşıcı bir hastalık olarak tanımlamış ve artan vakalar sonucunda ülkeler uzaktan eğitime geçiş yapmıştır. Türkiye de salgından etkilenmiş ve zorunlu uzaktan eğitime başlamıştır. Bu çalışma, İngilizce öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesini dikkate alarak "uzaktan eğitim" konusunda önerilerde bulunmayı amaçlamıştır. Araştırmada nitel verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme formları ile ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan 80 İngilizce öğretmeninin görüşü alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.. Araştırmaya göre öğretmenler uzaktan eğitim sürecinde altyapı ve teknik sorunlar başta olmak üzere planlama ve katılım gibi farklı sorunlarla karşılaşmışlardır. Öğretmenler de sürece ayak uydurmak, öğrencilerin başarılarını ve motivasyonlarını artırmak için hazırlık çalışmaları, etkili ve eğlenceli paylaşımlar, iletişim ve teknolojiyi kullanma gibi farklı stratejiler kullanmışlardır. Öğretmenlerin uzaktan eğitim sistemini etkili ve verimli bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2022 |
Submission Date | January 10, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.