Volume: 7 Issue: 1, 4/19/22

Year: 2022
Instructional Design, Instructional Technologies, Informal Learning, Lifelong learning, Adult Education, Educational Technology and Computing, Learning Analytics

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisinin amacı, eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimi konularıyla ilgili sadece özgün araştırma makaleler yayınlamaktır. Bu yolla Türk Eğitim Sistemine katkı getiren, ulusal ve uluslararası düzeyde okunabilirliği olan çalışmaların yayınlanması amaçlanmıştır. Bu amaçla Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi yılda iki kere (Nisan ve Ekim) yayın yapan bilimsel hakemli bir dergidir. 

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisinin kapsamı, eğitim bilimleri, öğretmen yetiştirme ve alan eğitimi konularıyla ile ilgili  literatüre katkı sağlayan, sadece özgün araştırma makaleleri yayınlanmaktadır. Derginin yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. 

Academia Eğitim Araştırmaları Dergisine gönderilecek çalışmalar aşağıdaki "Makale Şablonu" üzerinde hazırlanmalıdır.

           Makale Şablonu: https://dergipark.org.tr/tr/download/journal-file/17781 


Sayfa Düzeni: A4 Dikey, kenar boşlukları (Üst:3, Alt:1, Sol:2, Sağ:2).
Font Ailesi: Palatino Linotype, makale başlığı 12 punto, Ana başlıklar ve Metin 11 punto büyüklüğünde yazılmalıdır. Her çalışma aşağıdaki ana başlıklardan oluşmalıdır;


Başlık:
Makalenin başlığı, içeriğini açık şekilde yansıtmalı ve kapsayıcı nitelikte olmalıdır. Bağlaçlar hariç her kelimenin baş harfi büyük yazılmalıdır.
Öz
Çalışmanın amacını, kapsamını, yöntemini, sonuçlarını ve özgün değerini açık ve kısa bir şekilde yansıtmalıdır.
Anahtar Kelimeler: Çalışmanın bütünlüğünü yansıtan en az 3 en çok 5 anahtar kelime belirlenmelidir.

Giriş
Çalışma konusunun bilimsel karşılığı, önemi, araştırma problemi ve amaçları, kuramsal çerçevesi giriş kısmında detaylandırılmalıdır.
Yöntem
Araştırma deseni, evren örneklem/çalışma grubu, veri toplama araçları, geçerliği ve güvenirliği, verilerin analizi, yöntem kısmında detaylandırılmalıdır.
Bulgular
Araştırmada elde edilen bulgular; çalışmanın amacı ve problemini destekler nitelikte ve bütünlüğü koruyacak biçimde ilgili tablo, şekil, grafik veya resimlerle açıklanmalıdır.
Tartışma
Araştırmanın önemi ışığında, elde edilen bulgular alanyazın ve yazar yorumları ile tartışılmalıdır.
Sonuç
Sonuç kısmında tartışmalar ışığında ortaya çıkan ana fikirler açıklanmalıdır.
Öneriler
Çalışmanın tartışma ve sonucuna uygun önerilerde bulunulmalıdır. Ayrıca alanyazına katkı sağlayacak, gelecekte yapılabilecek çalışmalara ve alandaki uygulamalara yönelik önerileri de içermelidir.
Teşekkür
Araştırmanın ortaya çıkarılması aşamasında küçük katkı sağlamış kişi veya kurumlara teşekkürler belirtilmelidir.
Kaynakça
Kaynakça APA 6 kaynak gösterme esasları doğrultusunda hazırlanmalıdır.

ULAKBİM TR Dizin tarafından alınan kararlar doğrultusunda 2020 yılından itibaren Sosyal Bilimler dahil olmak üzere tüm bilim dallarında yapılan araştırmalar için "Etik Kurul Onayı" alınmış olmalıdır.

Etik kurul izni gerektiren çalışmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı no) yöntem bölümünde ve ayrıca makalenin sonunda yer verilmelidir. Dergimize çalışmanızı yüklerken, makale dosyanızla birlikte Etik Kurul belgenizi de yüklemeniz gerekmektedir. Çalışmanız etik kurul izni gerektiren çalışma grubunda yer almıyor ise bu durumu belirten bir beyan formunu imzalamanız ve ilgili durumu makale metninizde belirtmeniz gerekmektedir. Bu kapsama giren yayın üreterek Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi'ne gönderecek yazarların, almış oldukları bu izni hem başvurusu esnasında sisteme yüklemesi hem de makalelerinde belirtmesi gerekmektedir. Bu bilgiye makalenin sonunda kaynakçadan önce aşağıdaki gibi verilmelidir:

Etik Kurul İzni: Bu çalışma için etik kurul izni İstanbul Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Etik Kurulu'nun 17/05/2020 tarihli ve 1044 numaralı kararı ile alınmıştır. 

Dergimizde uygulanan her türlü yayın süreçlerinde tüm paydaşların (yazarlar, okuyucular ve araştırmacılar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere yönelik standartlara uyması büyük önem taşımaktadır. Dergimiz etik görev ve sorumluluklar hakkında Yükseköğretim Kurulu ve Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan rehberler ve politikaları ilke edinmiştir.

Yazarların Etik Görev ve Sorumlulukları

1. Yazar ya da yazarların gönderdikleri çalışmalar özgün olmalıdır.
2. Yazar ya da yazarların farklı kaynakların kullanımı durumunda eksiksiz ve doğru bir biçimde atıfta bulunmaları ve/veya alıntı yapmaları gerekmektedir.
3. Çalışmaya katkı sağlamayan kişiler, yazar olarak belirtilmemelidir.
4. Yayınlanmak üzere gönderilen tüm çalışmaların varsa çıkar çatışması teşkil edebilecek durumları ve ilişkileri açıklanmalıdır.
5. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarına ilişkin ham veri ve bilgiler istenildiğinde yayın kurulu ve bilim kuruluna gönderilmesi için hazır tutulmalıdır.
6. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarının Etik Kurul Onayı’na ihtiyaç olup olmadığını belirtmeleri beklenilmektedir. Gerek olması halinde Etik Kuru Onayı sisteme yüklenmeli, makale içinde tarih ve onay numaraları yer almalıdır.
7. Yazar ya da yazarlardan çalışmalarını birden fazla dergiye göndermemelidir.
8. Yazar ya da yazarlar değerlendirme sürecindeki çalışmalarında bir hatayı fark etmesi durumunda, dergi editörünü düzeltme veya geri çekme yükümlülüğü bulunmaktadır.

Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları

1. Okuyucuların ve yazarların bilgilenme taleplerine zamanında cevap vermek, açıklık ve şeffaflık ilkesine göre davranmak,
2. Yazar ya da yazarlara dergiye makale yükleme ve değerlendirme süreçlerini kolaylaştırmak ve derginin sürekli gelişimini sağlamak,
3. Derginin yazım kuralları ve ilkelerini, makale şablonunu yayınlayarak yazar ya da yazarlara rehberlik etmek,
4. Düşünce ve ifade özgürlüğünü desteklemek,
5. Fikri mülkiyet hakları ve etik standartlardan taviz vermemek,
6. Eleştirilen çalışmaların yazar ya da yazarlarına cevap hakkı tanımak,
7. Değerlendirilen çalışmalarda yer alan deneklere veya görsellere ilişkin kişisel verilerin korumak,

Hakemlerin Etik Görev ve Sorumlulukları

1. Sadece uzmanlık alanı ile ilgili çalışma değerlendirmeyi kabul etmek,
2. Nesnellik ve gizlilik içerisinde değerlendirme yapmak,
3. İnceledikleri çalışmaları yayınlandıktan sonra kullanmak,
4. Milliyet, cinsiyet, dini inançlar, siyasal inançlar ve ticari kaygılar gözetmeksizin tarafsızca değerlendirme yapmak,
5. Değerlendirme ifadelerinde yapıcı ve nazik bir dil kullanmak, kişisel yorumlara girmemek,
6. Çalışmayı zamanında değerlendirmek,

Okuyucu ile İlişkiler

Editörler tüm okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcıların bilgi, beceri ve deneyim beklentilerini dikkate almaktadır. Yayınlanan çalışmaların okuyucu, araştırmacı, uygulayıcı ve bilimsel literatüre katkı sağlamasına dikkat edilmektedir.

Yayıncı ile İlişkiler

Editör ve yayıncı arasındaki ilişki profesyonellik ve bağımsızlık ilkesine dayanmaktadır. Editörlerin alacağı tüm kararlar yayıncı veya dergi sahibinden bağımsızdır.


Makalelerin gönderim, değerlendirme ve yayınlanma olmak üzere hiçbir aşamasında ücret talep edilmez. Yazarlar dergiye gönderdikleri çalışmalar için makale işlem ücreti veya gönderim ücreti ödemezler.

Academia Journal of Educational Research