Research Article
BibTex RIS Cite

Examining the Opinions of Teacher Candidates about the Basic Concepts in the Teaching Principles and Methods Course by the Writing Circle Technique

Year 2023, , 90 - 121, 19.10.2023
https://doi.org/10.53506/egitim.1295727

Abstract

The main purpose of this research is to examine the opinions of teacher candidates about the basic concepts in the teaching principles and methods course by the writing circle technique. The study group of the study, in which the case study design was used, consists of 52 teacher candidates studying at the Faculty of Education of Siirt University. The criterion sampling method was preferred in the determination of the study group. Attention was paid to the fact that the participants were taking the teaching principles and methods course in determining this sampling method. A semi-structured interview form developed by the researchers was applied to the participants studying at different grade levels in the study. Quotations were made from the application papers of the writing circle technique in order to support the views of the participants in the research. The data of the research, in which interview and document analysis were used, were subjected to content analysis. At the end of the research, the participants had opinions about the positive side of the writing circle technique. According to the participants, the writing circle technique enables the mistakes and deficiencies to be noticed. The writing circle technique helps information flow among individuals and makes peer assessment. As well as positive opinions, negative opinions were also reached about the application of the writing circle technique. Not being economical in terms of time, not remembering information, experiencing communication problems are some of these negative situations.

References

  • Altın, M. (2018). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin yabancı dilde konuşma becerisi, konuşma kaygısı ve öz-yeterliği üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Arı, E. & Alaca, Ö. (2015). Kuantum öğrenme modelinin, fen bilimleri dersinde başarı, tutum, kalıcılık üzerine etkileri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Asya Öğretim Dergisi, 3 (1) , 30-49.
  • Ayvaz-Tuncel, Z. (2021). Kuantum öğrenme modeli. Eğitimde Yeni Yönelimler (Edt. Demirel, Ö. ), Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • Balcı, A.(2006).Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftcibaşı, F. (2021). Fen eğitiminde Kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Demir, S. & Gedikoğlu, T. (2007). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki etkisi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-9.
  • Demir, S.(2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep Örneği) (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Erkoç, S.S. (2019). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Fenar, A. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gülersoy, V. K., Gülersoy, A. E. & İlhan, A. (2017). Kuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimi. Turkish Studies (Elektronik), 12(14), 187-210.
  • Gürbüztürk, O. & Koç-Akran Koç-Akran, S. (2022). Kuantum öğrenme modeli. (Eds. M. Gültekin, T. Yazar, B. Oral). 21. Yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar içinden (s.301). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kanadlı, S. , Ünal, K. & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (32) , 136-157.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koçak, A. & Arun, Ö. (2013). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim , 4 (3) , 21-28 .
  • Koç Akran, S. & Aşiroğlu, S. (2018). Yazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (10) , 35-48 .
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, AÜSBD Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Özel sayısı, 161-182 . DOI: 10.18037/ausbd.1227335.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559.
  • Ünal, A.İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10) , 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703.
  • Yalçıntaş, M. (2019). Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Öğretmen Adaylarının Yazı Çemberi Tekniğiyle Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersindeki Temel Kavramlara İlişkin Görüşleri

Year 2023, , 90 - 121, 19.10.2023
https://doi.org/10.53506/egitim.1295727

Abstract

Bu araştırmanın temel amacı yazı çemberi tekniğiyle öğretmen adaylarının öğretim ilke ve yöntemleri dersindeki temel kavramlara ilişkin görüşlerini incelemektir. Durum çalışması desenin kullanıldığı araştırmanın çalışma grubunu, Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 52 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubunun belirlenmesinde ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Bu örnekleme yönteminin belirlenmesinde katılımcıların öğretim ilke ve yöntemleri dersini alıyor olmasına dikkat edilmiştir. Araştırmada farklı sınıf düzeylerinde öğrenim gören katılımcılara araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada katılımcı görüşlerini desteklemek amacıyla yazı çemberi tekniği uygulama kâğıtlarından alıntılar yapılmıştır. Görüşme ve doküman incelemesinin kullanıldığı araştırmanın verileri içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonunda katılımcıların yazı çemberi tekniğinin olumlu yönüne ilişkin görüşleri olmuştur. Katılımcılara göre yazı çemberi tekniği yanlışları ve eksikliklerin fark edilmesini sağlamaktadır. Yazı çemberi tekniği bireyler arasında bilgi akışına yardımcı olmakta ve akran değerlendirmesi yapmaktadır. Olumlu görüşler kadar yazı çemberi tekniği uygulaması konusunda olumsuz görüşlere de ulaşılmıştır. Zaman konusunda ekonomik olmaması, bilgilerin hatırlanamaması, iletişim sorunlarının yaşanması bu olumsuz durumlardan bazılarıdır.

References

  • Altın, M. (2018). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul öğrencilerinin yabancı dilde konuşma becerisi, konuşma kaygısı ve öz-yeterliği üzerindeki etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın.
  • Arı, E. & Alaca, Ö. (2015). Kuantum öğrenme modelinin, fen bilimleri dersinde başarı, tutum, kalıcılık üzerine etkileri ve öğrenciler tarafından değerlendirilmesi. Asya Öğretim Dergisi, 3 (1) , 30-49.
  • Ayvaz-Tuncel, Z. (2021). Kuantum öğrenme modeli. Eğitimde Yeni Yönelimler (Edt. Demirel, Ö. ), Pegem A Yayıncılık: Ankara.
  • Balcı, A.(2006).Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çiftcibaşı, F. (2021). Fen eğitiminde Kuantum öğrenme modeli ve etkililiği: Güneş sistemi ve tutulmalar. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Demir, S. & Gedikoğlu, T. (2007). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim öğrencileri üzerindeki etkisi. Fırat Üniversitesi Doğu Araştırmaları Dergisi, 5(2), 1-9.
  • Demir, S.(2006). Kuantum öğrenme modelinin ortaöğretim düzeyinde öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep Örneği) (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Erkoç, S.S. (2019). Kuantum öğrenme modeline dayalı fen eğitiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarı ve bilimsel süreç becerilerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Amasya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Amasya.
  • Fenar, A. (2021). 6. sınıf sosyal bilgiler dersinin kuantum öğrenme modeline göre işlenmesine yönelik bir karma yöntem araştırması. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gülersoy, V. K., Gülersoy, A. E. & İlhan, A. (2017). Kuantum öğrenme yaklaşımı ve coğrafya öğretimi. Turkish Studies (Elektronik), 12(14), 187-210.
  • Gürbüztürk, O. & Koç-Akran Koç-Akran, S. (2022). Kuantum öğrenme modeli. (Eds. M. Gültekin, T. Yazar, B. Oral). 21. Yüzyıl becerileri bakış açısından eğitim ve öğretimde farklı yaklaşımlar içinden (s.301). Ankara: Pegem Akademi.
  • Kanadlı, S. , Ünal, K. & Karakuş, F. (2015). Kuantum öğrenme modelinin akademik başarıya etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (32) , 136-157.
  • Kıral, B. (2020). Nitel bir veri analizi yöntemi olarak doküman analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(15), 170-189.
  • Koçak, A. & Arun, Ö. (2013). İçerik analizi çalışmalarında örneklem sorunu. Selçuk İletişim , 4 (3) , 21-28 .
  • Koç Akran, S. & Aşiroğlu, S. (2018). Yazı çemberi tekniğinin öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5 (10) , 35-48 .
  • Polat, A. (2022). Nitel araştırmalarda yarı-yapılandırılmış görüşme soruları: soru form ve türleri, nitelikler ve sıralama. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, AÜSBD Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri Özel sayısı, 161-182 . DOI: 10.18037/ausbd.1227335.
  • Subaşı, M. & Okumuş, K. (2017). Bir araştırma yöntemi olarak durum çalışması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 419-426.
  • Türnüklü, D. A. (2000). Eğitimbilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği: görüşme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 24 (24), 543-559.
  • Ünal, A.İ. (2019). Kuantum öğrenme modelinin ortaokul 7.sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi başarılarına, kaygılarına, üst bilişsel farkındalıklarına ve akademik risk alma eğilimlerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uşak Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Ültay, E. , Akyurt, H. & Ültay, N. (2021). Sosyal bilimlerde betimsel içerik analizi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, (10) , 188-201 . DOI: 10.21733/ibad.871703.
  • Yalçıntaş, M. (2019). Fen bilimleri öğretiminde kuantum öğrenme modeli kullanmanın ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin akademik merak, kaygı, özyeterlik ve başarı düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 22 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Sevda Koç Akran 0000-0003-4205-0148

Tuba Yılmaz This is me 0000-0001-7536-3883

Early Pub Date September 18, 2023
Publication Date October 19, 2023
Submission Date May 11, 2023
Published in Issue Year 2023

Cite

APA Koç Akran, S., & Yılmaz, T. (2023). Öğretmen Adaylarının Yazı Çemberi Tekniğiyle Öğretim İlke ve Yöntemleri Dersindeki Temel Kavramlara İlişkin Görüşleri. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(2), 90-121. https://doi.org/10.53506/egitim.1295727