The goal of this research is to reveal the opinions of science teachers about the basic elements of the updated science curriculum. This research were made with sixteen science teachers serve in different secondary schools in Erzurum city center. The case study method was used in the study. In this research, the data were collected with a questionnaire form containing four open-ended questions. The findings of the study were analyzed by descriptive analysis by the researcher. From this research, it is revealed that science curriculum teachers have different opinions on the main objectives and measurement and evaluation topics of the updated curriculum. Otherwise, it was found that the changes made under the content title of the curriculum were not appropriate, and the changes made about the teaching-learning process were expressed by a small number of teachers and found appropriate. Suggestions such as arranging more effective in-service practice courses related to the curriculum and reviewing the changes made about the content are listed.
Bu
araştırmanın amacı fen bilgisi öğretmenlerinin güncellenen fen bilimleri dersi
öğretim programının temel öğeleri hakkındaki görüşlerini ortaya koymaktır. Bu
araştırma Erzurum şehir merkezinde bulunan farklı ortaokullarda görev yapan on
altı fen bilgisi öğretmeni ile yapılmıştır. Çalışmada durum çalışması yöntemi
kullanılmıştır. Bu araştırmada veriler dört adet açık uçlu soru içeren bir
anket formuyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda ortaya çıkan bulgular
araştırmacı tarafından betimsel analiz yoluyla analiz edilmiştir. Bu
araştırmadan fen bilgisi öğretmenlerinin yenilenen öğretim programının temel
amaçlar ve ölçme değerlendirme başlıklarında farklı düşüncelere sahip oldukları
ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan öğretim programının içerik başlığı altında yapılan
değişikliklerin uygun olmadığı, öğretme- öğrenme süreci ile ilgili yapılan
değişiklerin az sayıda öğretmen tarafından ifade edildiği ve uygun bulunduğu
ortaya çıkmıştır. Çalışmadan yola çıkılarak öğretim programı ile ilgili daha
etkili hizmet içi eğitim kurslarının düzenlenmesi ve içerik ile ilgili yapılan
değişiklilerin tekrar gözden geçirilmesi gibi öneriler sıralanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2019 |
Submission Date | August 21, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.