Bu çalışmanın amacı; Ulus Meslek Yüksekokulu (UMYO)’ndan 2013-2020 yılları arasında mezun olan öğrencilerin çalışma durumlarının belirlenmesi ve istihdamlarını etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi yoluyla mezun profilinin ortaya konmasıdır. Çalışmada örnekleme yoluna gidilmemiş ve 456 mezun öğrencinin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu aracılığıyla telefonla anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Mezunların %51,9’u da 1 yıl içinde çalışmaya başlamıştır. Mevcut çalışma durumları değerlendirildiğinde ise %62’sinin farklı sektörlerde çalıştığı ve %38’inin de çalışmadığı bulunmuştur. Çalışan mezunların sadece %27’si kendi bölümüyle ilgili işte çalışmaktadır. Buna rağmen öğrencilerin %91’i bölümde aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir. Elde edilen bulgulardan UMYO’da verilen mesleki eğitimin kalitesinin arttırılmasına destek olmak ve UMYO mezunlarının iş hayatında tercih edilebilirliğini yükseltmek için öğretim programlarının güncellenmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca bu çalışmanın verileri ile UMYO’dan mezun olacak öğrencilere iş hayatıyla ilgili bilgiler verebilecek mezun bilgi sisteminin oluşturulmasına katkıda bulunulmuştur.
This study aims to determine the employment status of the students who graduated from Ulus Vocational School (UMYO) between 2013-2020 and to reveal the graduate profile by evaluating the factors affecting their employment. No sampling method was used in the study, and all 456 graduates were tried to be reached. The data of the study were collected using the telephone survey method through the questionnaire created by the researchers. 51.9% of the graduates started working within one year. When their current employment status was evaluated, it was found that 62% of them worked in different sectors, and 38% of them did not work. Only 27% of employed graduates work in a job related to their department. Despite this, 91% of the students stated that they were satisfied with the education they received in the department. From the findings, suggestions have been developed for updating the curriculum to support the quality of vocational education given in UMYO and to increase the preferability of UMYO graduates in business life. In addition, the data of this study contributed to creating an alumni information system that can provide information about business life to students who will graduate from UMYO.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2022 |
Submission Date | August 3, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 7 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.