Bu çalışmanın amacı; spor tesislerinden yararlanan bireylerin tesisler hakkındaki görüşlerini belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir Osmangazi Üniversitesi spor tesislerinden yararlanan 244’ü erkek, 316’sı ise kadın toplam 560 kişi oluşturmaktadır. Tesislerden yararlanan kişilerin 368’i fitness, 192’si ise pilates çalışmalarına devam
eden kişilerdir. Ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında açıklayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi çalışmalarına yer verilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi SPSS 18 paket
programıyla, doğrulayıcı faktör analizi LISREL 8.8 programıyla gerçekleştirilmiş-
tir. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda spor tesisleri müşteri memnuniyeti ölçeği
maddelerinin 8 boyut altında toplandığı görülmüştür. Gerçekleştirilen DFA sonucunda uyum iyiliği indekslerinin literatürde belirtilen değerlerde olduğu tespit
edilmiştir. Araştırmada ‘’Spor Tesisleri Müşteri Memnuniyeti Ölçeğinin’’ müşteri
görüşlerini belirlemek amacıyla kullanılabileceği sonucuna varılmıştır
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 16 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2017 |
Gönderilme Tarihi | 6 Nisan 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 16 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.