Bu araştırmada temel amaç, ilkokullarda yaşanan sorunların okul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde değerlendirilmesi ile okul müdürlerinin ortaya koyduğu sorunlar ve varsa çözüm önerilerini bilimsel araştırma yöntemleriyle analizini sağlamaktır. Bu araştırmada bir olgu ya da konuya yönelik anlamların nasıl inşa edildiği, ilkokul müdürlerinin sorunları nasıl anlamlandırdıkları nitel araştırma modeline dayalı olgubilim deseni ile ortaya çıkarılmış ve yorumlanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak uzman görüşlerine ve ilgili alan yazına başvurularak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Adıyaman ilinde yapılan çalışma için ilgili kurumlardan araştırma uygulama izinleri alınmış ve 22 ilkokul müdürü ile 2022-2023 eğitim öğretim yılında gönüllülük esasına dayalı olarak yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Katılımcıların izni dâhilinde görüşmeler ses kaydı ile kayıt altına alınmış ve ses kayıtları tüm görüşmeler bitince bire bir deşifre edilerek yazıya geçirilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiş ve her soru için uzman eşliğinde kategoriler ve alt kategoriler oluşturularak ortak kodlar elde edilmiştir. Verilerin modellemesinde Nvivo programı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda; ilkokul müdürlerinin görüşleri çerçevesinde ilkokullarda yaşanan sorunların veliler, öğretmenler, destek personeli, branş öğretmenleri, eğitim bölgesi, mevzuat ve bürokratik iletişim, dış paydaşlar ve maddi yetersizliklerle ilgili sorunlar olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okulların destek personeli konusunda yetersiz olduğu, taşımalı eğitim sorununun devam ettiği ve sorunların çıkmasında velilerin medeni halinin, ekonomik ve akademik düzeylerinin etkili olduğu söylenebilir.
İlkokul müdürü Sorun Yönetici Öğretmen Veli Destek Personeli.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Applied Linguistics and Educational Linguistics |
Journal Section | 37.Sayı |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | October 18, 2023 |
Acceptance Date | April 3, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 13 Issue: 37 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.