Öz:
Bu çalışmada İstanbul (İST) ve Valensiya’dan (VAL) birer üniversitedeki sınıf öğretmeni adaylarının mesleki statüye yönelik görüşleri karşılaştırmalı olarak incelenmektedir. 2023-2024 Güz döneminde yürütülen araştırmanın amacı, farklı kültür ve eğitim sistemlerine sahip iki üniversiteden öğretmen adaylarının, mesleki statünün çeşitli boyutlarına ilişkin görüşlerini değerlendirmek ve bu görüşlerin nasıl farklılaştığını veya benzeştiğini ortaya koymaktır. Çalışma betimleyici ve karşılaştırmalı bir nicel araştırma deseni kullanarak yürütülmüştür. Her iki üniversiteden 19’ar son sınıf öğrencisine yöneltilen bir anketle katılımcıların görüşlerine ulaşılmıştır. Görüş ifadelerinin analizinden elde edilen bulgular, İST öğrencilerinin genellikle öğretmenlik mesleğinin toplumsal olarak değerli olduğu ve yeterince takdir edildiği yönünde olumlu görüşlere sahip olduğunu ortaya koyarken, VAL öğrencilerinin öğretmenliğin toplumdaki prestiji ve ekonomik getirileri konusunda daha az iyimser olduğunu göstermektedir. Ayrıca İST öğrencileri, üniversite eğitiminin kendilerini mesleğe hazırlama konusunda VAL öğrencilerine göre daha fazla memnuniyet ifade etmiştir. Sonuç olarak araştırma, öğretmen eğitimi programlarının, öğretmen adaylarının mesleki algılarını ve hazırbulunuşluklarını şekillendirmede önemli bir rol oynadığını ortaya koymakta ve öğretmenlik mesleğinin sosyo-ekonomik uyumluluğu konusunda iyileştirmeler yapılması gerektiğine işaret etmektedir.
Anahtar sözcükler: Sınıf öğretmenliği, öğretmen adayları, mesleki statü
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Computing Education |
Journal Section | Sayı |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2025 |
Submission Date | June 22, 2024 |
Acceptance Date | July 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 41 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.