Profesyonellik mesleğe başlar başlamaz elde edilebilen bir durum değildir. Öğretmenler,
verimli bir kariyer süreci geçirerek, mesleki gelişimlerini önemseyerek ve motivasyonlarını
sürdürerek profesyonelleşirler. Öğretmenleri profesyonellik sürecinde motive eden unsurlardan bazıları; öğrencilerin gelişimlerinde kendi katkılarını görmeleri, mesleki bilgiyi etkin
şekilde kullanmaları, zümreleriyle ve meslektaşlarıyla işbirliği içinde çalışmaları ve mesleğe
nispeten rahat bir başlangıç yapmaları şeklinde sıralanabilir. Buna göre çalışmanın amacı katılımcıların çeşitli motivasyon unsurlarından hareketle profesyonel yeterliklerinin gelişimini
onların gözünden yorumlamaktır. Türkiye’nin değişik illerinde çalışan ve mesleki tecrübeleri
15 yıl ve üzeri olan 25 coğrafya öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilen çalışmada, nitel
araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme
kullanılmıştır. Elde edilen veriler nitel analiz programı QDA Miner Lite ile içerik analizine
tabi tutulmuştur. Bulgulara göre literatürde belirtilen birçok faktör bakımından katılımcıların
profesyonellik gelişimlerinin sınırlı; mesleğe karşı temel motivasyon kaynaklarının ise meslekleri ve branşlarına karşı duydukları sevgi olduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education, Scientific Disciplines |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | December 26, 2018 |
Submission Date | October 22, 2018 |
Acceptance Date | |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 9 Issue: 18 |