Eğitim programları ülke genelinde birlikteliği sağlamakla birlikte öğretmenlere kılavuzlukta yapmaktadır. Programlar sayesinde öğretmenler öğrenci seviyesine uygun kazanımları öğrencilerine kazandırmaktadırlar. Programlar hazırlanırken eğitim kademelerine göre aralarında sarmallık bulunmalı ve birbirlerini destekler nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlar ile ilkokul 1. sınıf programında yer alan kazanımların ne kadar uyumlu olduğunun tespit edilmesidir. Bu amaca ulaşmak için 2013 okul öncesi eğitimi programı ile 2018 ilkokul programının 1. sınıf kazanımları karşılaştırılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarından bazıları şunlardır; Okul öncesi eğitim programı dil gelişimi alanındaki kazanımlar ilkokul Türkçe dersi 1. sınıf kazanımlarını karşılamaktadır, okul öncesi eğitim programı bilişsel gelişim alanındaki kazanımlar ilkokul matematik dersi 1. sınıf kazanımlarını tam olarak desteklememektedir. Bu sonuçlara göre, temel eğitim kademesinde yer alan okul öncesi eğitimi ve ilkokul programları hazırlanırken programların birbirine olan uyumuna ve destekleyici olmasına dikkat edilmelidir önerisinde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | February 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 21 |