Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Volume: 11 Issue: 21, 97 - 110, 31.07.2020

Abstract

References

  • Aysu, B. ve Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5), 2561-2574. Baki, A. ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (2), 619-636. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Dilek, H. (2016). T.C. MEB 2013 okul öncesi eğitim programı ile 2006 programının karşılaştırılması. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Edt.). Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı (2. Baskı) içinde (s.585-604). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Koç, F. ve Sak, R. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (1), 43-71. Köksal, O., Balaban Dağal, A. ve Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 46 (4), 379-394. MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=652. Erişim tarihi: 15.08.2019. Özyürek, A., Özken, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor. International Journal of Science Culture and Sport, 2, 479-488. Özsırkıntı, D., Akay, C. ve Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 313-331. Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 63-73. Senemoğlu, N. (1994). Okul öncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30. Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi eğitim programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (6), 48-61. Tükel, A. (2017). 2013 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Uçuş Güldalı, Ş. ve Demirbaş, İ. (2017). Okul öncesi eğitim programı ile ilkokul hayat bilgisi öğretim programının sarmallığının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1084-1105. Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınları. Yazar, T. Ve Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. https://www.acevokuloncesi.org/index.php/egitim-programi/okul-oncesi-egitim-programi/ozellikler. Erişim tarihi: 17.10.2019

Okul Öncesi Eğitimi Programındaki Kazanımlar İle İlkokul 1. Sınıf Kazanımları Ne Kadar Uyumlu?

Year 2020, Volume: 11 Issue: 21, 97 - 110, 31.07.2020

Abstract

Eğitim programları ülke genelinde birlikteliği sağlamakla birlikte öğretmenlere kılavuzlukta yapmaktadır. Programlar sayesinde öğretmenler öğrenci seviyesine uygun kazanımları öğrencilerine kazandırmaktadırlar. Programlar hazırlanırken eğitim kademelerine göre aralarında sarmallık bulunmalı ve birbirlerini destekler nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi eğitim programında yer alan kazanımlar ile ilkokul 1. sınıf programında yer alan kazanımların ne kadar uyumlu olduğunun tespit edilmesidir. Bu amaca ulaşmak için 2013 okul öncesi eğitimi programı ile 2018 ilkokul programının 1. sınıf kazanımları karşılaştırılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarından bazıları şunlardır; Okul öncesi eğitim programı dil gelişimi alanındaki kazanımlar ilkokul Türkçe dersi 1. sınıf kazanımlarını karşılamaktadır, okul öncesi eğitim programı bilişsel gelişim alanındaki kazanımlar ilkokul matematik dersi 1. sınıf kazanımlarını tam olarak desteklememektedir. Bu sonuçlara göre, temel eğitim kademesinde yer alan okul öncesi eğitimi ve ilkokul programları hazırlanırken programların birbirine olan uyumuna ve destekleyici olmasına dikkat edilmelidir önerisinde bulunulmuştur.

References

  • Aysu, B. ve Aral, N. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin öğrenme merkezleri hakkındaki görüş ve uygulamalarının incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24 (5), 2561-2574. Baki, A. ve Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2013). Okul öncesi eğitim programının matematik uygulama sürecinden yansımalar. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21 (2), 619-636. Demirel, Ö. (1999). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme (2. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Dilek, H. (2016). T.C. MEB 2013 okul öncesi eğitim programı ile 2006 programının karşılaştırılması. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Edt.). Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı (2. Baskı) içinde (s.585-604). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ekiz, D. (2003). Eğitimde araştırma yöntem ve metotlarına giriş. Ankara: Anı Yayıncılık Koç, F. ve Sak, R. (2017). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30 (1), 43-71. Köksal, O., Balaban Dağal, A. ve Duman, A. (2016). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 46 (4), 379-394. MEB, (2013). Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitimi Programı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=652. Erişim tarihi: 15.08.2019. Özyürek, A., Özken, İ., Begde, Z. ve Yavuz, N. F. (2015). Okul öncesi dönemde beden eğitimi ve spor. International Journal of Science Culture and Sport, 2, 479-488. Özsırkıntı, D., Akay, C. ve Yılmaz Bolat, E. (2014). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programı hakkındaki görüşleri (Adana ili örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 313-331. Sapsağlam, Ö. (2013). Değerlendirme boyutuyla okul öncesi eğitim programları (1952-2013). Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (1), 63-73. Senemoğlu, N. (1994). Okul öncesi eğitim programı hangi yeterlikleri kazandırmalıdır? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 21-30. Şahin, H. (2016). Okul öncesi fen eğitiminde analoji yöntemi ve analojinin okul öncesi eğitim programlarında yer alma düzeyi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (6), 48-61. Tükel, A. (2017). 2013 Okul öncesi eğitim programı ile ilgili öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya. Uçuş Güldalı, Ş. ve Demirbaş, İ. (2017). Okul öncesi eğitim programı ile ilkokul hayat bilgisi öğretim programının sarmallığının incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(3), 1084-1105. Varış, F. (1997). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınları. Yazar, T. Ve Erkuş, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki değerler eğitimine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 196-211. https://www.acevokuloncesi.org/index.php/egitim-programi/okul-oncesi-egitim-programi/ozellikler. Erişim tarihi: 17.10.2019
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Mehmet Özenç

Publication Date July 31, 2020
Submission Date February 3, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 11 Issue: 21

Cite

APA Özenç, M. (2020). Okul Öncesi Eğitimi Programındaki Kazanımlar İle İlkokul 1. Sınıf Kazanımları Ne Kadar Uyumlu?. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 11(21), 97-110.