Bu çalışmada bazı akıl-zekâ oyunları ve mantık sorularından oluşan etkinliklerle desteklenmiş olan matematik öğretiminin (MEDMÖ) yedinci sınıf öğrencilerinin oran-orantı ve yüzdeler konularındaki matematik başarısına olan etkisi incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin uygulama hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Uygulama yedi hafta sürmüştür. Çalışmada karma yöntemler araştırması desenlerinden biri olan iç içe desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim - öğretim yılında Elazığ ilinde bulunan bir ortaokulda öğrenim gören iki tane yedinci sınıf oluşturmaktadır. Çalışmada matematik başarı testi (MBT) ve yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann Whitney U, bağımlı t testi ve bağımsız t testleri kullanılmıştır. Nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulmuştur. Uygulanmanın öğrencilerin oran-orantı ve yüzdeler konusundaki matematik başarısına istatistiksel olarak anlamlı düzeyde etki ettiği görülmüştür. Görüşmede öğrenciler uygulamaya ilişkin genel olarak olumlu görüş belirtmişlerdir. Uygulamayla birlikte düşünme, mantıklı düşünme ve muhakeme etme becerilerinin geliştirdiğini belirtmişlerdir. Bu uygulama ile beraber düşünmeye, akıllarını kullanmaya ve yormaya başladıklarını ayrıca mantık gerektiren yeni nesil problemlerinin çözümünde daha başarılı olduklarını ifade etmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 6, 2021 |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | August 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 24 |