Bu çalışma, Webb’in Bilgi Derinliği modeli kuramsal çatısında 2019 ve 2021 yıllarındaki
merkezi yerleştirme sınavı Türkçe sorularının uzaktan eğitim uygulaması öncesi ve sonrası
ölçme değerlendirme paralelliğini ortaya koyabilmeyi amaçlamıştır. Nitel yöntem ile
desenlenen çalışmada içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın bazı bulgularına göre; 2019
yılında Beceri ve Kavramlar seviyesinden (Seviye 2) 7 soru çıkarken 2021 yılındaki soru
sayısı 15 olmuştur. Aynı seviyenin 8.sınıf kazanımlarında yer alma sayısı ise 29’dur. Stratejik
Düşünme seviyesinden (Seviye 3) 2019 yılında 3 soru çıkarken 2021 yılında 1 soru
sorulmuştur. Seviye 3’ün 8.sınıf kazanımlarında yer alma sayısı ise 22’dir. Söz konusu
bulgular ortaokullarda Türkçe öğretimi ve Türkçe programı doğrultusunda betimlenerek
çeşitli öneriler sunulmaya çalışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 29, 2022 |
Publication Date | July 31, 2022 |
Submission Date | February 17, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 13 Issue: 25 |