Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi döneminde geçilen acil uzaktan öğretimi sürecinde gerçekleştirdikleri matematik öğretimine ilişkin uygulamalar, yeterlilikler, karşılaşılan sorunlar ile yüz yüze matematik eğitim sürecine yansımaları incelenmiştir. Durum çalışması olarak tasarlanan araştırmanın katılımcıları ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Katılımcı öğretmenler; deneyim yılları 3-23 arasında olan, görev yaptıkları okulların sosyoekonomik düzeyine göre düşük, orta ve üst okullardan seçilmiş on iki sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanan veriler içerik analiz yapılarak çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları, sınıf öğretmenlerinin Covid-19 pandemi döneminde uzaktan matematik öğretimi sürecine geçişin keskin olmasından ötürü hazırlıksız oldukları, dijital öğretme ve öğrenme araçlarına ulaşımda en büyük yardımın meslektaşların geldiğini, birtakım aksaklıklara rağmen süreçte dijital teknolojileri öğretim sürecine kısmen entegre edebildikleri ve bu sürecin yüz yüze matematik öğretimi sürecinde dijital dönüşüme önemli katkılar sağladığını göstermiştir. Ayrıca, araştırmada uzaktan matematik öğretimi sürecinde çeşitli problemler yaşandığı ve yüz yüze matematik öğretimi sürecine de bir takım problemler getirdiği söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 10, 2023 |
Publication Date | July 31, 2023 |
Submission Date | March 13, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 14 Issue: 27 |