Günümüzde internetin
kullanımının artmasıyla ortaya çıkan ve toplumun her kesimini etkileyen sosyal
medya, eğitimcilerin hayatında da önemli hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı;
öğretmenlerin sosyal medyanın eğitimde kullanılmasına ilişkin görüşlerinin
belirlenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu, MEB’e bağlı okullarda çalışan 35
öğretmen oluşturmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden temel
nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Açık uçlu soru formu ile toplanan nitel
verilerin analizinde tümdengelimsel nitel veri analizi kullanılmıştır.
Araştırmanın bulgularında öğretmenlerin büyük çoğunluğunun mesleki ve bireysel
olarak iki farklı boyutta sosyal medya araçlarını kullandığı ve bu kullanımın
tatmin edici ve beklentileri karşılayıcı olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin
sosyal medyayı alandaki yeni gelişmeleri takip etmek, bilgiye kolay erişmek ve
meslektaşlarla iletişim sağlamak amacıyla kullandıkları belirlenmiştir. Buna ek
olarak sosyal medya araçlarının kullanmanın öğretmenlere motivasyon sağlamada,
doyum almada, güncel kalmada ve meslektaşları ile işbirliği yaparak iyi
örnekleri transfer etmede olumlu yönde katkılar sağladığı görülmüştür.
Social media, which has emerged with the increasing
use of the internet and affects every segment of the society, has become
important in the lives of educators. The purpose of this research; to determine
the views of teachers about the use of social media in education. The study
group consists of 35 teachers working in schools affiliated to MoNE. In this
study, basic qualitative research method was used. Deductive qualitative data
analysis was used in the analysis of qualitative data collected with open-ended
questionnaire. In the findings of the study, it was determined that most of the
teachers used social media tools in two different dimensions as professional
and individual and this usage was satisfactory and satisfying teachers’
expectations It was determined that teachers used social media to follow new
developments in the field, to access information easily and to communicate with
colleagues. In addition, the use of social media tools has been shown to
contribute to teachers' motivation, satisfaction, up-to-date, and collaboration
with colleagues in transferring good practices.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 16, 2019 |
Submission Date | September 13, 2019 |
Acceptance Date | November 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 1 Issue: 2 |