Research Article
BibTex RIS Cite

Awareness of the Measurement and Evaluation Course of the Participating Students in the Formation Program

Year 2017, , 79 - 92, 26.11.2017
https://doi.org/10.32433/eje.348236

Abstract

In the current study, pedagogical formation students’
awareness of measurement and evaluation and their views on the topics in the
course were determined. The study aims to provide researchers with an careful
into the process of restructuring of both pedagogical formation program and
this course as part of the program. The research group of this descriptive
research consists of 180 pedagogical formation program students from the
departments of Turkish Language and Literature and Sociology in the 2014-2015
academic year. When the
research group was determined, appropriate sampling method was used for
non-arbitrary sampling methods.
In the study, students’ awareness on
the various variables of the course in measurement and evaluation were collected through constructed responsequestions. The scope of the questions; basic
concepts in measurement and evaluation (measurement-criterion-evaluation),
ıtem types (true-false, long-responded, short-responded, paired and
multiple-choice), problems in the course.
To analyze the data,
descriptive analysis methods were used. The reliability ratio between the
researchers was found to be .85. At the end of the study, it was concluded
that most students had some concern over this course at the beginning of the
term. However, these worries decreased and the students started to consider
the course beneficial to their own career development as they gain different
points of view during the term. It is believed that the results and
suggestions will increase effectiveness of the course and help researchers and
program development specialists in the process of restructuring of the course
in the scope of the program.

References

  • Aydın, A. (1998). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Yetiştirme Sorunu”. Eğitim Yönetimi. 15, 275-286.
  • Azar, A. (2011). “Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi? Nicelik mi?”Yükseköğretim ve Bilim Dergisi (Journal of Higher Education and Science), (1), 36-38.
  • Bilir, A. (2011). “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Büyüköztürk,Ş., Çakmak, E., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel,F.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ceyhan, A. A. (2003). “Tezsiz Yüksek Lisans Programındaki Öğretmen Adaylarının Devam Ettikleri Programa ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 43-58.
  • Cobb, V.L. (1999). An International Comparison of Teacher Education. ERIC DigestNo: ED436486.
  • Haris, A. (2000). “What Works İn School İmprovement? Lesson from The Field and Future Directions”. Educational Research, 42 (1).
  • İftar, G. K. & Tekin, E. (1997). Tek Denekli Araştırma Yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • MEB (2014). Öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esasları 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararı, Mart 2014-2678 sayılı Tebliğler Dergisi. 18 Nisan 2016 tarihinde Kaynak:http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_02/08110648_9_cizelgeveesaslar.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Miller, M.D, Linn, R.L., Gronlund, N.E. (2009). Measurement and Assessment in Teaching. New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Peker, S. & Tambağ, H. (2007). “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Bu Programa İlişkin Görüşleri Nelerdir? ”16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitapçığı (cilt 3, ss.654-663). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Tambağ, H. (2007). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Bu Programa İlişkin Görüşleri Nelerdir? Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2007.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8 (8), 1421-1429.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı. Seçkin Yayınları, Ankara.
  • YÖK (2012)Kaynak: https://basin.yok.gov.tr/files/e561b94bbc01f74205d4a778a6962c35..pdf, Erşim:18.04.2016)
  • YÖK (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara: Mart.
  • YÖK (2006). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: Haziran. 16.04.2016 Kaynak:www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/yeni_programlar adresinden alınmıştır.
  • YÖK (2009). Üniversitelerimizde uygulanacak olan “ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programları” açılması için başvuru formu.16.04.2016 . Kaynak:www.yok.gov.tr/egitim/tezsizyl/tezsizyl.pdf adresinden alınmıştır.

Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Ölçme-Değerlendirme Dersine İlişkin Farkındalıkları

Year 2017, , 79 - 92, 26.11.2017
https://doi.org/10.32433/eje.348236

Abstract

Araştırmada, formasyon programında eğitim alan öğrencilerin ölçme ve
değerlendirme dersine yönelik farkındalıkları ve incelenen konularla ilgili
görüşleri belirlenmiştir. Araştırmada hem pedagojik formasyon programının
hem de program kapsamındaki bu dersin yeniden yapılandırılması ve dikkatli bir
biçimde yürütülebilmesi sürecinde araştırmacılara ışık tutmak amaçlanmıştır.
Araştırma bir betimleme çalışması olup, 2014-2015 eğitim öğretim döneminde
pedagojik formasyon programında öğrenim gören 180 Türk Dili ve Edebiyatı ile
Sosyoloji bölümü öğrencileri araştırma grubunu oluşturmaktadır. Araştırma
grubu belirlenirken seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme
yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin programdaki ölçme
değerlendirme dersinin farklı değişkenlerine ilişkin görüşleri açık uçlu
sorularla belirlenmiştir. Soruların kapsamı; ölçme ve değerlendirmedeki temel
kavramlar (ölçme-ölçüt-değerlendirme), madde türleri (doğru-yanlış, uzun yanıtlı,
kısa yanıtlı, eşleştirmeli ve çoktan seçmeli), ders sürecinde karşılaşılan
sorunlar başlıkları altında toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde ise içerik
analizi ve betimsel analiz tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmacılar
arasındaki gözlemler arası uyum oranı .85 olarak hesaplanmıştır.  Araştırmada, dönem başında büyük çoğunluğu
kaygılı öğrenciler olsa da ders ilerledikçe ve farklı bakış açıları
oluştukça  kaygı düzeylerinin azaldığı
ve ölçme ve değerlendirme dersini mesleki gelişimleri açısından önemli ve
katkı sağlayıcı olarak algıladıkları genel sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen
bulgular ve öneriler kapsamında dersin daha etkili bir şekilde yürütülebilmesi
ve yürürlükteki bu dersin tekrar yapılandırılması sürecinde program geliştirme
uzmanlarına ve araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

 

References

  • Aydın, A. (1998). “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması ve Öğretmen Yetiştirme Sorunu”. Eğitim Yönetimi. 15, 275-286.
  • Azar, A. (2011). “Türkiye’de Öğretmen Eğitimi Üzerine Bir Söylem: Nitelik mi? Nicelik mi?”Yükseköğretim ve Bilim Dergisi (Journal of Higher Education and Science), (1), 36-38.
  • Bilir, A. (2011). “Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Evrimi ve İstihdam Politikaları”. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 223-246.
  • Büyüköztürk,Ş., Çakmak, E., Akgün,Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel,F.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 7. Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ceyhan, A. A. (2003). “Tezsiz Yüksek Lisans Programındaki Öğretmen Adaylarının Devam Ettikleri Programa ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri”. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 43-58.
  • Cobb, V.L. (1999). An International Comparison of Teacher Education. ERIC DigestNo: ED436486.
  • Haris, A. (2000). “What Works İn School İmprovement? Lesson from The Field and Future Directions”. Educational Research, 42 (1).
  • İftar, G. K. & Tekin, E. (1997). Tek Denekli Araştırma Yöntemleri. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları.
  • MEB (2014). Öğretmenlik alanları, atama ve ders okutma esasları 20/02/2014 tarihli ve 9 sayılı Kurul kararı, Mart 2014-2678 sayılı Tebliğler Dergisi. 18 Nisan 2016 tarihinde Kaynak:http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_02/08110648_9_cizelgeveesaslar.pdf. adresinden alınmıştır.
  • Miller, M.D, Linn, R.L., Gronlund, N.E. (2009). Measurement and Assessment in Teaching. New Jersey: Pearson Education, Inc.
  • Peker, S. & Tambağ, H. (2007). “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Bu Programa İlişkin Görüşleri Nelerdir? ”16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Bildiri Kitapçığı (cilt 3, ss.654-663). Tokat: Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
  • Tambağ, H. (2007). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek lisans Programına Devam Eden Öğrencilerin Bu Programa İlişkin Görüşleri Nelerdir? Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul 2007.
  • Yapıcı, M. & Yapıcı, Ş. (2013). Öğretmen Adaylarının Pedagojik Formasyona İlişkin Metaforları. Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. 8 (8), 1421-1429.
  • Yıldırım, A.,& Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 5.Baskı. Seçkin Yayınları, Ankara.
  • YÖK (2012)Kaynak: https://basin.yok.gov.tr/files/e561b94bbc01f74205d4a778a6962c35..pdf, Erşim:18.04.2016)
  • YÖK (1998). Eğitim Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme Programlarının Yeniden Düzenlenmesi. Ankara: Mart.
  • YÖK (2006). Eğitim Fakültesi Öğretmen Yetiştirme Lisans Programları. Ankara: Haziran. 16.04.2016 Kaynak:www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/yeni_programlar adresinden alınmıştır.
  • YÖK (2009). Üniversitelerimizde uygulanacak olan “ortaöğretim alan öğretmenliği tezsiz yüksek lisans programları” açılması için başvuru formu.16.04.2016 . Kaynak:www.yok.gov.tr/egitim/tezsizyl/tezsizyl.pdf adresinden alınmıştır.
There are 18 citations in total.

Details

Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

D. Bahar Şahin Sarkın 0000-0002-1155-6114

Fazilet Taşdemir This is me 0000-0002-0430-9094

Publication Date November 26, 2017
Submission Date October 31, 2017
Acceptance Date November 25, 2017
Published in Issue Year 2017

Cite

APA Şahin Sarkın, D. B., & Taşdemir, F. (2017). Formasyon Programına Katılan Öğrencilerin Ölçme-Değerlendirme Dersine İlişkin Farkındalıkları. Erciyes Journal of Education, 1(1), 79-92. https://doi.org/10.32433/eje.348236

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map             erihplus.png