Bu çalışma farklı okul türlerinde görev yapmakta olan idareci ve öğretmenlerin teknostres düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca öğretmenlerin teknostres düzeylerinin çeşitli demografik değişkenlerle ilişkisi araştırılmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak tasarlanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin teknostres düzeylerinin cinsiyet, branş, okul türü, kıdem, mezun olunan fakülte, unvan, eğitim düzeyi ve medeni durum gibi birçok değişkenle ilişkisini ortaya koymayı amaçladığı için kesitsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları Elazığ Merkez’de farklı okul türlerinde görev yapmakta olan 513 öğretmenden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak demografik bilgi formu ile Çoklar, Efilti ve Şahin tarafından geliştirilen Teknostres ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçları öğretmen ve idarecilerin teknostres düzeylerinin orta düzeyde olduğunu, katılımcıların teknostres düzeyleri ile cinsiyet, mezun olunan fakülte, eğitim düzeyi değişkenleri arasında anlamlı fark olduğunu göstermektedir. Gelecekteki araştırmalar için bazı sınırlılıklar ve öneriler tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Teacher Education and Professional Development of Educators |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2024 |
Submission Date | November 14, 2023 |
Acceptance Date | January 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |