Bu çalışmanın
amacı, 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde okuma becerisine yönelik
başarıları ile informal yolla İngilizce öğrenmeleri arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Çalışmada, nicel araştırma yaklaşımından olan ilişkisel araştırma
yöntemine dayalı tahmin modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi 2017-2018
öğretim yılında Antalya ili Döşemealtı ilçe merkezinde bulunan Ilıcaköy
Ortaokulunda öğrenim gören 60 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama
araçları olarak, İngilizce dersi okuma becerisi yönelik akademik başarı testi
ve kişisel bilgi formudur. Elde edilen veriler SPSS-18 paket programında çoklu
regresyon testiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin İngilizce
dersinde okuma becerisine yönelik başarı durumları ile informal yolla İngilizce
öğrenmeleri arasında çok düşük bir ilişki olduğu, hiçbir informal yolla
İngilizce öğrenme yaklaşımının okuma becerisi üzerinde önemli bir yordayıcı
olmadığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 14 |