Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 7 Issue: 14, 187 - 196, 30.11.2018

Abstract

References

  • Akkaş, M. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ders başarılarını etkileyen kişisel, sosyo-ekonomik ve okul kaynaklı faktörlerin incelenmesi (Konya ili Akşemsettin İ. O. örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4-8. sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Baran, G. ve Halıcı, P. (2006). Çocuklarda yabancı dil eğitimi: Eğitim araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). İnformal eğitim çevrelerine yapılan gezilerin planlanması ve değerlendirme çalışmaları, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4(2), s.285-307.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekmekyermezoğlu, N. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Erginer, E. (2014). İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama performansı ile bellek modellemesi ile oluşturulan öğrenme tipleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim. 39(173),s.67-81.Ergüder, I. (2005). Anadolu Lisesi ve süper lise hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gardner, H. (1991). The unschooled mind: How children think and how school should teach. New York: Basic Books.
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyo-ekonomik özelliklerinin Türkçe başarısına etkisi. Eğitimce Bilim Dergisi. 33 (150), s.44-56.
  • Golding, B., Brown, M. ve Foley, A.(2009).Informal learning: A discussion around defining and researching its breadth and importance. Australian Journal of Adult Learning. 49(1). s.34.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H., (2006). Fen-teknoloji okuryazarlığı ve informal Fen eğitimi: Gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Üniversitesi Dergisi. 26(3), s.17-28.
  • Kıray, G. (2002). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştiriminde okuma becerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Lave, J. (1988). Cognition in practice: Mind, mathematics and culture in everyday life. Cambridge. Cambridge University Press.
  • Maden, S. ve Dincel, Ö. (2015). İnformal öğrenme yaklaşımının yabancı dil olarak Türkçe sözcük öğretimine etkisi. Milli Eğitim Dergisi. 20(6), s.40-55.
  • Şama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin başarısız olarak algıladıkları öğrencilere yönelik tutum ve davranışları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5 (1), s.135-154
  • Tekbıyık, A. (2015). İlişkisel araştırma yöntemi. M. Metin (Ed.). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (99-114). Ankara: Pegem Akademi.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (sınıf-dışı) Fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), s.46-59.

8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNDE OKUMA BECERİSİNE YÖNELİK BAŞARILARI İLE İNFORMAL YOLLA İNGİLİZCE ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ

Year 2018, Volume: 7 Issue: 14, 187 - 196, 30.11.2018

Abstract

Bu çalışmanın
amacı, 8. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersinde okuma becerisine yönelik
başarıları ile informal yolla İngilizce öğrenmeleri arasındaki ilişkiyi
incelemektir. Çalışmada, nicel araştırma yaklaşımından olan ilişkisel araştırma
yöntemine dayalı tahmin modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi 2017-2018
öğretim yılında Antalya ili Döşemealtı ilçe merkezinde bulunan Ilıcaköy
Ortaokulunda öğrenim gören 60 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veri toplama
araçları olarak, İngilizce dersi okuma becerisi yönelik akademik başarı testi
ve kişisel bilgi formudur. Elde edilen veriler SPSS-18 paket programında çoklu
regresyon testiyle analiz edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin İngilizce
dersinde okuma becerisine yönelik başarı durumları ile informal yolla İngilizce
öğrenmeleri arasında çok düşük bir ilişki olduğu, hiçbir informal yolla
İngilizce öğrenme yaklaşımının okuma becerisi üzerinde önemli bir yordayıcı
olmadığı görülmüştür. 

References

  • Akkaş, M. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin ders başarılarını etkileyen kişisel, sosyo-ekonomik ve okul kaynaklı faktörlerin incelenmesi (Konya ili Akşemsettin İ. O. örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya: Selçuk Üniversitesi.
  • Aküzel, G. (2006). İlköğretim 4-8. sınıflarda yabancı dil öğretimindeki başarısızlık nedenlerinin incelenmesi (Adana örneği). Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Baran, G. ve Halıcı, P. (2006). Çocuklarda yabancı dil eğitimi: Eğitim araştırmaları. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Bozdoğan, A. E. (2008). İnformal eğitim çevrelerine yapılan gezilerin planlanması ve değerlendirme çalışmaları, Eğitimde Kuram ve Uygulama Dergisi, 4(2), s.285-307.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekmekyermezoğlu, N. (2010). İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Erginer, E. (2014). İlköğretim öğrencilerinin okuduğunu anlama performansı ile bellek modellemesi ile oluşturulan öğrenme tipleri arasındaki ilişki. Eğitim ve Bilim. 39(173),s.67-81.Ergüder, I. (2005). Anadolu Lisesi ve süper lise hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğreniminde karşılaştıkları sorunlar. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Fidan, N. (2012). Okulda öğrenme ve öğretme. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Gardner, H. (1991). The unschooled mind: How children think and how school should teach. New York: Basic Books.
  • Gelbal, S. (2008). Sekizinci sınıf öğrencilerinin sosyo-ekonomik özelliklerinin Türkçe başarısına etkisi. Eğitimce Bilim Dergisi. 33 (150), s.44-56.
  • Golding, B., Brown, M. ve Foley, A.(2009).Informal learning: A discussion around defining and researching its breadth and importance. Australian Journal of Adult Learning. 49(1). s.34.
  • Kavak, N., Tufan, Y. ve Demirelli, H., (2006). Fen-teknoloji okuryazarlığı ve informal Fen eğitimi: Gazetelerin potansiyel rolü. Gazi Üniversitesi Dergisi. 26(3), s.17-28.
  • Kıray, G. (2002). Yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin yetiştiriminde okuma becerisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Üniversitesi.
  • Lave, J. (1988). Cognition in practice: Mind, mathematics and culture in everyday life. Cambridge. Cambridge University Press.
  • Maden, S. ve Dincel, Ö. (2015). İnformal öğrenme yaklaşımının yabancı dil olarak Türkçe sözcük öğretimine etkisi. Milli Eğitim Dergisi. 20(6), s.40-55.
  • Şama, E. ve Tarım, K. (2007). Öğretmenlerin başarısız olarak algıladıkları öğrencilere yönelik tutum ve davranışları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 5 (1), s.135-154
  • Tekbıyık, A. (2015). İlişkisel araştırma yöntemi. M. Metin (Ed.). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (99-114). Ankara: Pegem Akademi.
  • Türkmen, H. (2010). İnformal (sınıf-dışı) Fen bilgisi eğitimine tarihsel bakış ve eğitimimize entegrasyonu. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(39), s.46-59.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İlknur İzgi 0000-0001-6511-7953

Erdoğan Köse 0000-0003-0426-0267

Publication Date November 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 14

Cite

APA İzgi, İ., & Köse, E. (2018). 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN İNGİLİZCE DERSİNDE OKUMA BECERİSİNE YÖNELİK BAŞARILARI İLE İNFORMAL YOLLA İNGİLİZCE ÖĞRENMELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 187-196.