Öz
Çalışmanın amacı, Muğla
Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi son sınıf Türkçe öğretmen
adaylarından, kültürel ve edebi birikimlerini yaratıcı yazma bilgi ve
becerileriyle birleştirerek birer fabl örneği oluşturmalarını istemek ve
buradan hareketle ileriki mesleki yaşantılarında, sınıflarındaki ders
kazanımları bağlamında, bu metodu Türkçe ve değerler eğitimi konusunda
kullanabilme becerilerini geliştirmelerini sağlayabilmektir. Nitel bir çalışma
olarak desenlenen araştırmada elde edilen veriler, içerik analiziyle ele
alınmış, yorumlanmış ve senteze varılmıştır. Bu bağlamda, öğrencilerinin bir ders saatinde yazmış
oldukları fabl örnekleri incelenmiş hangi değerlerin öne çıkarıldığı, hangi
kavramlar üzerinden öğretiler/mesajlar iletildiği tespit edilmiştir. Çalışmanın
sonucunda, öğretmen adaylarının fabllarında “erdemli insan”da bulunması gereken
temel değerler ve o değerlerin taşıdığı kıymetli mesajlar gün ışığına
çıkarılmıştır. Öneri olarak da, Yüksek Öğretimden Milli Eğitime öğretim
programlarının başta fabl, masal gibi Halk Edebiyatı türleriyle, yaratıcı yazma etkinlikleri bağlamında
gelecek kuşaklar adına değerler içerikli güncellenmesinin önemine dikkat
çekilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 16 |