Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 16, 112 - 129, 30.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Adıgüzel, O. C. ve Ergünay, O. (2012). “Türkiye’de Değerler Üzerine Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Perspektifinden İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), www.esosder.org Electronic Journal of Social Sciences, 18-33.
  • Aktaş, Ş; Osman, G. (2007). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. (8. Baskı) Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Arslan, M. (2008). Denizli Yöresinden Derlenmiş Masallar, İnceleme –Metinler. Denizli: Zirve Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1995). 100 soruda Türk Halk Edebiyatı. (7. Baskı) İstanbul: Gerçek Yayınları.
  • Cassirer, E. (2005). Sembolik Formlar Felsefesi –II, Mitik Düşünme. Çev: Milay Köktürk Ankara: Hece Yayınları.
  • Cengiz, Ş. ve Duran, E. (2017). “Hayvan Masalları (Fabl) Üzerinde Deneysel Bir Araştırma: Çocuklar Deyimlerden Ne Anlıyor?” INES JOURNAL Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi / The Journal of International Education Science 4 (13), 29-50.
  • Çoban, A. (2013). “İlköğretim Sürecinde İyilik Kavramının Değerlendirilmesi”, Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi/ Electronic Journal of Education Sciences www.ejedus.org (EJEDUS), 2 (3), 116-124.
  • Fırat, H. (2012). “La Fontaine'in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi.” Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1 (32), 115-132.
  • Keklik, S. (2016). “Yazma Eğitimiyle İlgili İki Ders Önerisi: Düşünceye Dayalı Metin Yazma ve Kurmaca Metin Yazma Dersi.” IJTET/ Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1 (1), 86-109.
  • Orak, K. Y. ve Berköz, M. (2013). “Kelile ve Dimne Tercümeleri ve Kitlelerin Eğitimindeki Rolü.” Türkiyat Mecmuası, C. 23/Güz, 207- 232.
  • Ungan, S. (2015). “Fabl Türünün Çocuk Edebiyatındaki Yeri Ve Günümüzde Bu Türden Yararlanma Olanakları.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, 5-7.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (4. Baskı) Ankara: Seçkin Yayınları.

KURMACA METİN YAZMA BAĞLAMINDA FABL OLUŞTURMA ETKİNLİĞİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE VE TÜRKÇE DERSİNE KATKILARI

Yıl 2019, Cilt: 8 Sayı: 16, 112 - 129, 30.12.2019

Öz

Öz



Çalışmanın amacı, Muğla
Sıtkı Koçman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi son sınıf Türkçe öğretmen
adaylarından, kültürel ve edebi birikimlerini yaratıcı yazma bilgi ve
becerileriyle birleştirerek birer fabl örneği oluşturmalarını istemek ve
buradan hareketle ileriki mesleki yaşantılarında, sınıflarındaki ders
kazanımları bağlamında, bu metodu Türkçe ve değerler eğitimi konusunda
kullanabilme becerilerini geliştirmelerini sağlayabilmektir. Nitel bir çalışma
olarak desenlenen araştırmada elde edilen veriler, içerik analiziyle ele
alınmış, yorumlanmış ve senteze varılmıştır. Bu bağlamda,  öğrencilerinin bir ders saatinde yazmış
oldukları fabl örnekleri incelenmiş hangi değerlerin öne çıkarıldığı, hangi
kavramlar üzerinden öğretiler/mesajlar iletildiği tespit edilmiştir. Çalışmanın
sonucunda, öğretmen adaylarının fabllarında “erdemli insan”da bulunması gereken
temel değerler ve o değerlerin taşıdığı kıymetli mesajlar gün ışığına
çıkarılmıştır. Öneri olarak da, Yüksek Öğretimden Milli Eğitime öğretim
programlarının başta fabl, masal gibi Halk Edebiyatı türleriyle,  yaratıcı yazma etkinlikleri bağlamında
gelecek kuşaklar adına değerler içerikli güncellenmesinin önemine dikkat
çekilmiştir. 

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Adıgüzel, O. C. ve Ergünay, O. (2012). “Türkiye’de Değerler Üzerine Gerçekleştirilen Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Perspektifinden İncelenmesi” Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(41), www.esosder.org Electronic Journal of Social Sciences, 18-33.
  • Aktaş, Ş; Osman, G. (2007). Yazılı ve Sözlü Anlatım Kompozisyon Sanatı. (8. Baskı) Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Arslan, M. (2008). Denizli Yöresinden Derlenmiş Masallar, İnceleme –Metinler. Denizli: Zirve Yayınları.
  • Boratav, P. N. (1995). 100 soruda Türk Halk Edebiyatı. (7. Baskı) İstanbul: Gerçek Yayınları.
  • Cassirer, E. (2005). Sembolik Formlar Felsefesi –II, Mitik Düşünme. Çev: Milay Köktürk Ankara: Hece Yayınları.
  • Cengiz, Ş. ve Duran, E. (2017). “Hayvan Masalları (Fabl) Üzerinde Deneysel Bir Araştırma: Çocuklar Deyimlerden Ne Anlıyor?” INES JOURNAL Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi / The Journal of International Education Science 4 (13), 29-50.
  • Çoban, A. (2013). “İlköğretim Sürecinde İyilik Kavramının Değerlendirilmesi”, Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi/ Electronic Journal of Education Sciences www.ejedus.org (EJEDUS), 2 (3), 116-124.
  • Fırat, H. (2012). “La Fontaine'in Fabllarında Güçlü-Zayıf İlişkisi.” Selçuk Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 1 (32), 115-132.
  • Keklik, S. (2016). “Yazma Eğitimiyle İlgili İki Ders Önerisi: Düşünceye Dayalı Metin Yazma ve Kurmaca Metin Yazma Dersi.” IJTET/ Uluslararası Türkçe Eğitimi ve Öğretimi Dergisi, 1 (1), 86-109.
  • Orak, K. Y. ve Berköz, M. (2013). “Kelile ve Dimne Tercümeleri ve Kitlelerin Eğitimindeki Rolü.” Türkiyat Mecmuası, C. 23/Güz, 207- 232.
  • Ungan, S. (2015). “Fabl Türünün Çocuk Edebiyatındaki Yeri Ve Günümüzde Bu Türden Yararlanma Olanakları.” Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 14, 5-7.Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. (4. Baskı) Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Sibel Turhan Tuna 0000-0003-3916-5307

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 16

Kaynak Göster

APA Turhan Tuna, S. (2019). KURMACA METİN YAZMA BAĞLAMINDA FABL OLUŞTURMA ETKİNLİĞİNİN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNE VE TÜRKÇE DERSİNE KATKILARI. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 112-129.