Fen öğretim programlarında araştırma sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımı
benimsenmiştir. Bu yaklaşımın sınıflarda etkili bir şekilde uygulanabilmesi fen
okuryazarı bireylerin yetiştirilmesi bakımından önemlidir. Bu araştırmanın
amacı fen alanı (fen bilgisi, fizik, kimya, biyoloji) öğretmenlerinin araştırma
sorgulamaya dayalı öğretim yaklaşımına yönelik tutumlarının belirlenmesidir.
Araştırma tarama modelinde olup çalışma grubunu 2018-2019 öğretim yılında
Yozgat ilinde ortaokul ve liselerde görev yapan fen branşından 185 öğretmen
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Araştırma
Sorgulamaya Dayalı Öğretime Yönelik Öğretmen Tutum ölçeği
kullanılmıştır. Veriler SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda öğretmenlerin tutumlarının orta düzeyin üzerinde olduğu tespit
edilmiştir. Öğretmen tutumlarında cinsiyet, branş, mesleki deneyim,
lisans/lisansüstü eğitim durumu, ders kitabı dışında kaynak kullanımına göre
anlamlı farklılık bulunmazken mesleki gelişim kursuna katılmalarına, fen
laboratuvarı kullanım sıklığına ve araştırma sorgulamaya dayalı öğretimi
uygulama sıklığına göre anlamlı fark bulunmuştur. Fen öğretmenlerinin araştırma
sorgulamaya dayalı öğretime yönelik tutumlarının geliştirilmesine yönelik
önerilerde bulunulmuştur.
Araştırma sorgulamaya dayalı öğretim öğretmen tutumları fen eğitimi fen branşı öğretmenleri
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 16 |