Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin cinsiyet, yaş, medeni durum, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve okul kademesi değişkenlerine göre okullardaki örgüt iklimi algılarını belirlemektir. Bu araştırma, tarama modelindedir. Araştırmanın örneklemini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara’ nın Sincan ilçesinde 15 resmi ilk ve ortaokulda görev yapan toplam 409 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada; Hoy, Tarter ve Kottkamp (1991) geliştirdiği ve Çevik (2010) tarafından Türkçe’ ye çevrilen “ilköğretim okullarındaki örgüt iklimini tanılama” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, Ankara İl Millî Eğitim Müdürlüğü’ nden alınan yasal izin belgesi ile örneklem kapsamındaki okullara gidilerek, 2017-2018 eğitim öğretim yılı Mayıs ve Haziran ayları içerisinde uygulanmıştır. Uygulamalar; araştırmacı tarafından, örneklem listesi doğrultusunda her bir okulda uygulamaya katılan öğretmenlerle görüşülerek, anket formu hakkında bilgi verilmesi ile birlikte gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonucunda; öğretmenlerin, okullardaki örgüt iklimi durumuna ilişkin algılarının çoğu zaman düzeyinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlerin okullardaki örgüt iklimi durumuna ilişkin algıları, cinsiyete ve medeni duruma göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Ayrıca, öğretmenlerin okullardaki örgüt iklimi durumuna ilişkin algıları arasında yaş, öğrenim durumu, mesleki kıdem ve okul kademesine göre anlamlı bir fark olmadığını göstermiştir. Erkek ve bekâr öğretmenlerin, okullardaki örgüt iklimi durumuna ilişkin daha olumsuz algılarının nedenleri araştırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 17 |