Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF STUDENTS' HOME STUDY HABITS IN TERMS OF TEACHER AND PARENT OPINIONS DURING THE PANDEMIC PROCESS

Year 2022, Volume: 11 Issue: 22, 326 - 343, 30.11.2022
https://doi.org/10.55605/ejedus.1094633

Abstract

The purpose of this research is to examine how the pandemic period influences study habits at home, in accordance with the perceptions of parents and teachers. The research group comprises 18 teachers teaching the first and second classes in the 2019-2020 academic year in a primary school in the Kangal District of Sivas province and 21 parents whose students are studying in the second grade in the same year. In this investigation, the phenomenological design, which is one of the qualitative research approaches, was applied. A descriptive analysis method was employed in the study of the data. As an outcome of the research, all of the teachers who participated claimed that they experienced challenges in acquiring the behavior of studying at home during the pandemic process. As a consequence of the teachers' judgments, it was concluded that distance education, which commenced with the epidemic phase, is not viable for the primary school level. During the epidemic period, the majority of parents reported that their adolescents struggled with motivation in their home study activities. Most of the parents indicated that assignments are required in online classroom learning. Furthermore, most parents believed that the home study habits developed during the outbreak would last long after the pandemic.

References

  • Aral, N. ve Baran, G. (2011). Çocuk gelişimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Pegem Yayınları. Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim, Online E-Dergi, 2(2), 28-34.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Demirezen, S. ve Akhan, N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183.
  • EBSAM (2021). Pandemi döneminde öğrenme kaybı tespit ve öneriler. https://www.ebs.org.tr/ebs_files/files/yayinlarimiz2021/Pandemi_Doneminde_Ogrenme_Kaybi.pdf
  • Engin, A. O., Özen, Ş. ve Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel değişkenler. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 125-156.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Harvey, V. S. (1998). Study skills - A handout for parents. Retrieved August 11, 2004, from http://www.ldonline.org/article.php?max=20&id =832&loc=15
  • Graham-Clay, S. (2005). Communicating with parents: Strategies for teachers. The School Community Journal, 15(1), 117–129.
  • Hill, N. E., ve Taylor, L. C. (2004). Parental school ınvolvement and children's academic achievement: pragmatics and ıssues. Current Directions in Psychological Science, 13(4), 161–164.
  • Kesiktaş, A.D. (2006). Ders çalışma becerileri ve özel gereksinimli öğrenciler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7(1) 37-48.
  • Loughran, S.B. (2011). The importance of teacher/parent partnerships: preparing pre-service and in-service teachers. Journal of College Teaching and Learning 5(8). DOI:10.19030/tlc.v5i8.1239
  • Milles, M.B. and Huberman, A.M. (2002). The qualitative Researcher’s companion. California: Sage Publications.
  • Özet, İ. (2014). Kent araştırmaları ve nitel yöntem. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Seven, M.A. ve Engin, A.O. (2010). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2). 189-212.
  • TEDMEM (2021). 2020 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Türkcan, G. ve Öcal, G. (2003). Verimli ders çalışma teknikleri. Çoluk Çocuk, 31, 26-27.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A. ve Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme becerileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, B. ve Kaçire, İ. (2015) Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesine yönelik bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12(31), 309-319.

Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Evde Ders Çalışma Alışkanlıklarının Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Year 2022, Volume: 11 Issue: 22, 326 - 343, 30.11.2022
https://doi.org/10.55605/ejedus.1094633

Abstract

Bu çalışmanın amacı, pandemi döneminin öğrencilerin evde ders çalışma alışkanlıklarını ne şekilde etkilediğini veli ve öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Çalışma grubu, Sivas ili Kangal ilçesindeki bir ilkokulda 2019-2020 öğretim yılında birinci ve ikinci sınıfları okutan 18 öğretmen ve aynı yıl öğrencileri ikinci sınıfta okuyan 21 veliden oluşmaktadır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olan olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcı öğretmenlerin tamamı pandemi sürecinde evde ders çalışma alışkanlığı kazandırmada sorun yaşadığını belirtmiştir. Öğretmenlerin görüşleri sonucunda, pandemi süreci ile birlikte başlayan uzaktan eğitimin ilkokul düzeyine uygun olmadığı belirlenmiştir. Velilerin geneli pandemi sürecinde evde ders çalışma uygulamalarında çocuklarının motivasyon sıkıntısı yaşadıklarını düşünmektedirler. Velilerin büyük çoğunluğu uzaktan eğitim sürecinde ödevlerin gerekli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca velilerin büyük kısmı pandemi sürecinde kazanılan evde ders çalışma alışkanlıklarının pandemi sonrasında da kalıcı olacağını düşünmektedirler.

References

  • Aral, N. ve Baran, G. (2011). Çocuk gelişimi. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri (14. Baskı). Pegem Yayınları. Çelenk, S. (2003). Okul başarısının ön koşulu: Okul aile dayanışması. İlköğretim, Online E-Dergi, 2(2), 28-34.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches ( 2. Baskı). USA: SAGE Publications.
  • Demirezen, S. ve Akhan, N. E. (2013). İlköğretim öğrencilerinin ders çalışma üzerine algıları. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 5(8), 169-183.
  • EBSAM (2021). Pandemi döneminde öğrenme kaybı tespit ve öneriler. https://www.ebs.org.tr/ebs_files/files/yayinlarimiz2021/Pandemi_Doneminde_Ogrenme_Kaybi.pdf
  • Engin, A. O., Özen, Ş. ve Bayoğlu, V. (2009). Öğrencilerin okul öğrenme başarılarını etkileyen bazı temel değişkenler. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(3), 125-156.
  • Eren, O. (2011). İlköğretim 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıkları ile fen ve teknoloji dersi arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • Harvey, V. S. (1998). Study skills - A handout for parents. Retrieved August 11, 2004, from http://www.ldonline.org/article.php?max=20&id =832&loc=15
  • Graham-Clay, S. (2005). Communicating with parents: Strategies for teachers. The School Community Journal, 15(1), 117–129.
  • Hill, N. E., ve Taylor, L. C. (2004). Parental school ınvolvement and children's academic achievement: pragmatics and ıssues. Current Directions in Psychological Science, 13(4), 161–164.
  • Kesiktaş, A.D. (2006). Ders çalışma becerileri ve özel gereksinimli öğrenciler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7(1) 37-48.
  • Loughran, S.B. (2011). The importance of teacher/parent partnerships: preparing pre-service and in-service teachers. Journal of College Teaching and Learning 5(8). DOI:10.19030/tlc.v5i8.1239
  • Milles, M.B. and Huberman, A.M. (2002). The qualitative Researcher’s companion. California: Sage Publications.
  • Özet, İ. (2014). Kent araştırmaları ve nitel yöntem. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Isparta.
  • Seven, M.A. ve Engin, A.O. (2010). Öğrenmeyi etkileyen faktörler. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2). 189-212.
  • TEDMEM (2021). 2020 Eğitim değerlendirme raporu. Ankara: Türk Eğitim Derneği.
  • Türkcan, G. ve Öcal, G. (2003). Verimli ders çalışma teknikleri. Çoluk Çocuk, 31, 26-27.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., Doğanay, A. ve Türkoğlu, A. (2000). Okulda başarı için ders çalışma ve öğrenme becerileri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yiğit, B. ve Kaçire, İ. (2015) Ortaokul öğrencilerinin ders çalışma alışkanlıklarının incelenmesine yönelik bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 12(31), 309-319.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Articles
Authors

Hilal Kazu 0000-0001-9380-331X

Fatma Yıldız This is me 0000-0001-9027-2330

Publication Date November 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 11 Issue: 22

Cite

APA Kazu, H., & Yıldız, F. (2022). Pandemi Sürecinde Öğrencilerin Evde Ders Çalışma Alışkanlıklarının Öğretmen ve Veli Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 11(22), 326-343. https://doi.org/10.55605/ejedus.1094633