Teknolojinin gelişimi ve internette bilgiye ulaşmanın kolaylaşması sonucu sosyal medya kullanımı artmıştır. Sosyal medya üzerinden dünyanın herhangi bir yerinden kullanıcılara ulaşabilen insanlar gün içinde yaşadıkları, karşılaştıkları ve hissettikleri şeyi paylaşma isteği duymaktadır. Bu istek sonucunda sosyal medya günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Dünyada herkes tarafından takip edilen spor karşılaşmaları çok büyük bir kitleye hitap etmektedir. Hem sosyal medyanın dünyadaki herkes tarafından kullanılabiliyor olması hem de tüm insanların bir şekilde ilgi duyduğu spor karşılaşmaları yan yana gelince, birliktelik kaçınılmaz olmuştur. Bu kitleler takip ettikleri takım veya sporcularla ilgili meraklarını, onların sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı paylaşımlar üzerinden gidermekte ve tanıyabilmektedir. Sosyal medyanın giderek artan kullanıcı sayısıyla birlikte farklı sporları yapan yıldız sporcuların paylaşımları da değişmektedir. Bu değişiklik sırasında kendi markalarını da ortaya çıkartan sporcular, paylaşımlarını kitlelerine bir şeyleri tavsiye etmek üzerine yoğunlaştırmakta. Farklı sporlardan yıldız sporcuların sosyal medya paylaşımlarının inceleneceği bu çalışmada sporcu-takipçi etkileşimi ele alınacaktır.
Atalı, L. ve Çoknaz, D. (2014). Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin
Facebook Kullanımı.
Calp, E. (2018). Bireysel Spor Pazarlamasında Sosyal Medya Unsurlarının Kullanımı, İzmir.
Ekmekçi R. ve Ekmekçi YAD. (2010). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1 (1):
23-29.
Gökaliler, E. (2014). Spor Endüstrisinde Spor Tüketimi ve Marka İlişkisi. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de
Spor ve Medya. (ss. 93-114). İstanbul: Köprü Kitapları.
Hamamcı, E. (2015). Televizyon ve Sosyal Medya İlişkisi, İstanbul.
Karakuş, O. (2015). Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Kulüplerinin Sosyal Medya Aracılığı
ile Taraftarları Üzerinde Marka Sadakati Oluşturma Çalışmalarının Değerlendirilmesi, İstanbul.
Kürkçü, D.D. (2014). Spor Sponsorluğu ve Marka Değerine Etkisi: Garanti Bankası Örneği. Ekin, V.
(Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 72-92). İstanbul: Köprü Kitapları.
Özgen, E. (2014). Türkiye’de Futbolcuların Markalaşma Sorunu ve Medya İletişimi Açısından Bir
Yaklaşım. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 115-134). İstanbul: Köprü Kitapları.
Talimciler A. (2014). Türkiye’de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Taşkıran İ.A. (2017). Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber
Okunurluğuna Etkisi, Ankara.
Yıldız, Ö.E. (2014). Toplumsal İletişimde Spor, Medya ve Reklam. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve
Medya. (ss. 225-263). İstanbul: Köprü Kitapları.
Year 2019,
Volume: 3 Issue: 3, 226 - 236, 01.09.2019
Atalı, L. ve Çoknaz, D. (2014). Türkiye Futbol Federasyonu Spor Toto Süper Ligi Spor Kulüplerinin
Facebook Kullanımı.
Calp, E. (2018). Bireysel Spor Pazarlamasında Sosyal Medya Unsurlarının Kullanımı, İzmir.
Ekmekçi R. ve Ekmekçi YAD. (2010). Spor Pazarlaması. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 1 (1):
23-29.
Gökaliler, E. (2014). Spor Endüstrisinde Spor Tüketimi ve Marka İlişkisi. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de
Spor ve Medya. (ss. 93-114). İstanbul: Köprü Kitapları.
Hamamcı, E. (2015). Televizyon ve Sosyal Medya İlişkisi, İstanbul.
Karakuş, O. (2015). Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray Spor Kulüplerinin Sosyal Medya Aracılığı
ile Taraftarları Üzerinde Marka Sadakati Oluşturma Çalışmalarının Değerlendirilmesi, İstanbul.
Kürkçü, D.D. (2014). Spor Sponsorluğu ve Marka Değerine Etkisi: Garanti Bankası Örneği. Ekin, V.
(Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 72-92). İstanbul: Köprü Kitapları.
Özgen, E. (2014). Türkiye’de Futbolcuların Markalaşma Sorunu ve Medya İletişimi Açısından Bir
Yaklaşım. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve Medya. (ss. 115-134). İstanbul: Köprü Kitapları.
Talimciler A. (2014). Türkiye’de Futbol Fanatizmi ve Medya İlişkisi, İstanbul: Bağlam Yayınları.
Taşkıran İ.A. (2017). Dijital Yerli Gazetelerin Sosyal Medya Stratejileri ve Sosyal Medyanın Haber
Okunurluğuna Etkisi, Ankara.
Yıldız, Ö.E. (2014). Toplumsal İletişimde Spor, Medya ve Reklam. Ekin, V. (Ed.). Türkiye’de Spor ve
Medya. (ss. 225-263). İstanbul: Köprü Kitapları.