Teknolojinin gelişimi ve internette bilgiye ulaşmanın kolaylaşması sonucu sosyal medya kullanımı
artmıştır. Sosyal medya üzerinden dünyanın herhangi bir yerinden kullanıcılara ulaşabilen insanlar
gün içinde yaşadıkları, karşılaştıkları ve hissettikleri şeyi paylaşma isteği duymaktadır. Bu istek
sonucunda sosyal medya günlük yaşantımızın ayrılmaz bir parçası olmuştur. Dünyada herkes
tarafından takip edilen spor karşılaşmaları çok büyük bir kitleye hitap etmektedir. Hem sosyal
medyanın dünyadaki herkes tarafından kullanılabiliyor olması hem de tüm insanların bir şekilde ilgi
duyduğu spor karşılaşmaları yan yana gelince, birliktelik kaçınılmaz olmuştur. Bu kitleler takip
ettikleri takım veya sporcularla ilgili meraklarını, onların sosyal medya hesapları üzerinden yaptığı
paylaşımlar üzerinden gidermekte ve tanıyabilmektedir. Sosyal medyanın giderek artan kullanıcı
sayısıyla birlikte farklı sporları yapan yıldız sporcuların paylaşımları da değişmektedir. Bu değişiklik
sırasında kendi markalarını da ortaya çıkartan sporcular, paylaşımlarını kitlelerine bir şeyleri tavsiye
etmek üzerine yoğunlaştırmakta. Farklı sporlardan yıldız sporcuların sosyal medya paylaşımlarının
inceleneceği bu çalışmada sporcu-takipçi etkileşimi ele alınacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2019 |
Submission Date | March 1, 2019 |
Acceptance Date | May 12, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)