Hem yazar, hem yönetmen hem de senarist olan Ümit Ünal, üçleme olarak ele aldığı serisinin son filmi olan Nar filminde özellikler seyirciye sınıf farklılığıyla birlikte adalet temasını vurgulamaya çalışmaktadır. Konusu kadar ismi de dikkat çeken filmde nar meyvesinin metaforik olarak bir kullanımı söz konusudur. İnsanların içinde bulunduğu sosyal yapıyı ele alan yönetmen birbirinden tamamen farklı karakterlerin bir kabuğun içinde nasılda yan yana durduğunu ve sonrasında kabuğun çatlamasıyla nar tanelerinin dağıldığını göstermektedir. Bu sembolik anlatım doğrultusunda çatlayan aslında toplumsal yapı ve onun çatısı altında bulunan insanların nasıl da savrulduğudur. Ünal, filmin daha ilk sahnesinde seyirciye sınıf farklılığını göstermektedir. Hem karakterlerin mekan ilişkisi hem de karakterlerin birbirleriyle olan ilişkilerinde bu tavır kendini göstermektedir. Film boyunca dram ve gerilimin aynı anda yaşandığı konu ve biçim arasındaki ilişkiyi anlayabilmek için öncelikle mizansen öğelerini ele almak gerekmektedir. Bu noktadan hareketle çalışmanın kapsamı Ümit Ünal’ın Nar filmi örneklemi üzerinden mizansen eleştiri yönetimiyle ele alınarak oluşturulacaktır. Nar filminin sinematografik özellikleri, oyunculuk performansı, kostüm ve makyaj, dekor ve mekân tasarımı ile aydınlatma öğeleri mizansen eleştirisi yöntemi ile incelenecektir.
Anahtar kelmeler: Mizansen, Biçem, Türk sineması, Ümit Ünal, Nar filmi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | November 9, 2021 |
Acceptance Date | December 8, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)