Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTE EĞİTİMLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ: MCBÜ AHMETLİ MYO ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 121 - 129, 30.11.2017

Öz

Günümüzde bilişim teknolojilerindeki gelişmeler ve küreselleşmenin de etkisiyle her alanda artan rekabet devlet üniversitelerinde de; öğrencilerin adeta bir iç müşteri gibi algılanarak istek ve önerilerinin dikkate alınmasını, öğrencilerin okullarıyla barışık, kendi içinde huzurlu ve özgüveni tam bireyler olarak yetiştirilmelerini zorunlu kılmaktadır. Bu durumda öğrenci memnuniyetinin araştırılması çok daha önemli hale gelmektedir. Bu çalışmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin üniversitelerinden ve bölümlerinden memnuniyet düzeyleri araştırılmıştır. Manisa Celal Bayar Üniversitesi Ahmetli Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören Büro Yönetimi ve Yönetici asistanlığı öğrencilerine anket uygulanmış ve elde edilen verilerin istatistiksel olarak incelenmesinde, betimleyici istatistiklerin yanısıra demografik değişkenlere göre anlamlı farklılıklar “tek yönlü varyans analiziyle” ve “tek örneklem  t” testiyle araştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, II. Öğretim öğrencilerinin örgün öğrencilere göre, açık lise öğrencilerinin de meslek lisesi ve düz lise öğrencilerine göre memnuniyet düzeylerinin daha düşük olduğu anlaşılmış, öğrencilerin bölümlerini sevdikleri fakat üniversitelerinden memnun olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Baykal Ü, Sökmen S, Korkmaz, Akgün E (2002). ““Öğrenci memnuniyeti ölçeği” geliştirme çalışması”, Hemşirelik Dergisi, 11( 49): 23-32.
  • Evans, J.,R. ve Lindsay W., M., (1991). The Management and Control of Quality, West Publishing Company
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kotler, P., (2000), Marketing Management, The Millennium Edition. New Jersey, Prentice Hall.
  • Sökmen A, Yönetim ve Organizasyon, Ankara-Detay Yayıncılık.
  • Sümen, Ö., Ö., Çağlayan, K., Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013: Volume 32, issue 2; 249-272.
  • Öztürk, Sevgi Ayse (2005). Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 5. Baskı, Ankara
  • Kavrakoğlu, İ. (1996). Kalite-Kalite Güvencesi ve ISO 9000. İstanbul: KALDER Yayınları.
  • Peker, Ö. (1993). “Toplam Kalite Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, 1
  • Şeker, E., (2000). Toplam Kalite Yönetiminin İnşaat Sektöründe Uygulanması - Müşteri tatmini

VOCATIONAL SCHOOL OF HIGHER EDUCATION STUDENTS 'LEVELS OF SATISFACTION FROM UNIVERSITY EDUCATION : MEASURING THE SATISFACTION LEVEL OF CELAL BAYAR UNIVERSİTY AHMETLİ VOCATIONAL SCHOOL OF HIGHER EDUCATION STUDENT’S

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 121 - 129, 30.11.2017

Öz

Today, advances in Information Technology and the effect of globalization, competition has incrased in every field. Universities also should give importance to their students and they have to see them  internal customer and they have to pay attantion to their satisfaction . In this case, the of researching of student satisfaction is becoming more important. The purpose of this study is to measure the satisfaction level of the students who enroll in the office management department of Celal Bayar University (CBU). For this reason, the students were asked to fill out a questionnaire and an analysis was carried out after that. in the statistical analysis of the data, descriptive statistics as well as demographic variables, significant differences according to one-way ANOVA with” and “one-sample t test were examined.According to the results of statistical research, they are satisfied with the departmant   but it was concluded that they are not satisfied with their university .

Kaynakça

  • Baykal Ü, Sökmen S, Korkmaz, Akgün E (2002). ““Öğrenci memnuniyeti ölçeği” geliştirme çalışması”, Hemşirelik Dergisi, 11( 49): 23-32.
  • Evans, J.,R. ve Lindsay W., M., (1991). The Management and Control of Quality, West Publishing Company
  • Kalaycı, Ş. (2006). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Kotler, P., (2000), Marketing Management, The Millennium Edition. New Jersey, Prentice Hall.
  • Sökmen A, Yönetim ve Organizasyon, Ankara-Detay Yayıncılık.
  • Sümen, Ö., Ö., Çağlayan, K., Ondokuzmayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2013: Volume 32, issue 2; 249-272.
  • Öztürk, Sevgi Ayse (2005). Hizmet Pazarlaması, Ekin Kitabevi, 5. Baskı, Ankara
  • Kavrakoğlu, İ. (1996). Kalite-Kalite Güvencesi ve ISO 9000. İstanbul: KALDER Yayınları.
  • Peker, Ö. (1993). “Toplam Kalite Yönetimi”, Amme İdaresi Dergisi, 1
  • Şeker, E., (2000). Toplam Kalite Yönetiminin İnşaat Sektöründe Uygulanması - Müşteri tatmini
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuncer Özdil

İlham Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2017
Gönderilme Tarihi 23 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özdil, T., & Yılmaz, İ. (2017). MESLEK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN ÜNİVERSİTE EĞİTİMLERİNDEN MEMNUNİYET DÜZEYLERİ: MCBÜ AHMETLİ MYO ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 7(2), 121-129.