One of the most important factors affecting organizational success is the perception of positive attitude and contentment fostered by the individuals who form the structure toward organization. In other words, individuals’ contentment or satisfaction is an extremely important driving force on the organizational effectiveness. The scope of research comprised of students attending to Office Administration and Executive Assistance Programs in Turkey. A sampling group was selected from the scope of research due to limited access
Örgütlerin başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi, yapıyı oluşturan bireylerin içinde bulundukları
örgüte karşı besledikleri olumlu tutum ve memnuniyet algısıdır. Diğer bir ifade ile bireylerin memnuniyeti veya
tatmini örgütsel etkilik üzerinde son derece önemli bir itici güç niteliğindedir.
Bu araştırmada, meslek yüksekokullardaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programındaki öğrencilerin
tatmin düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından öğrencilerin tatmin düzeylerinin farklılaşmasının
belirlenmesine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma yapmak amaçlanmıştır. İlgili yazın incelendiğinde bu alanda
daha önceden bir araştırmaya rastlanmamıştır.
Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında eğitim alan öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırma evreninin tamamına ulaşma sınırlılığı nedeniyle evrenden örneklem grubu
seçilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan anket formundaki ifadeler (Bakan ve Büyükbeşe, 2004:8)
tarafından yapılan çalışmadan yararlanılarak tatmine yönelik 6 boyuttan oluşan (iletişimden tatmin, eğitim
öğretimin niteliğinden tatmin, okulun imajından tatmin, öğretim elemanlarının niteliğinden tatmin, yönetsel
yaklaşımdan tatmin ve okul arkadaşlarından tatmin) 24 ifadeye yer verilmiştir. Araştırma örneklemindeki
öğrencilerin tatmin düzeyleri, cinsiyet, yaş, başarı ortalaması gibi bazı değişkenler açısından farklılaşması
istatistiki olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırma hipotezi kapsamında yapılan analizler ile araştırma
grubundaki öğrencilerin tatmin düzeylerinde değişkenler açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2014 |
Submission Date | January 5, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 3 |