BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ TATMİN DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN ANALİZİ: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 122 - 133, 01.08.2014

Öz

One of the most important factors affecting organizational success is the perception of positive attitude and contentment fostered by the individuals who form the structure toward organization. In other words, individuals’ contentment or satisfaction is an extremely important driving force on the organizational effectiveness. The scope of research comprised of students attending to Office Administration and Executive Assistance Programs in Turkey. A sampling group was selected from the scope of research due to limited access

Kaynakça

  • Öğrencilere yöneltilen mesleğin iyi bir kariyer imkanı sunacağını düşünüyor musunuz sorusuna verdikleri yanıtlara göre, mesleğin kariyer imkanı sunduğunu düşünen öğrencilerin tatmin düzeyleri mesleğin kariyer imkanı sunmadığını düşünen öğrencilerin tatmin düzeylerinden daha yüksek olduğu görülmektedir. H10 hipotezi yeterli kanıtla desteklenmiştir.
  • Öğrencilerin diğer üniversite adaylarına eğitim aldığınız programı tavsiye eder misiniz sorusuna verdikleri cevaplara göre; eğitim aldıkları programı tavsiye eden öğrencilerin diğerlerine göre memnuniyetlerini daha yüksek olduğu görülmektedir. H11 hipotezi yeterli kanıtla desteklenmiştir.
  • BUTT, B. Z., ve Rehman, K., (2010) “A study examining the students satisfaction in higher education”, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, s 5446–5450.
  • Baykal, Ü., Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, E. (2002), “Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Gelistirme Çalısması”, İ.Ü. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 49, İstanbul.
  • DRUZDZEL, M. J., ve Glymour, C. (1995), “Application of the TETRAD II program to the study of student retention in US colleges”, ftp://ftp.pitt.edu/users/d/r/druzdzel/kdd94.pdf (Erişim Tarihi:24/0
  • Eroğlu, E. (2002), “Uzaktan Öğretimde Bütünsel Kalite”, Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs 2002, http://aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/Erhan Eroglu.do, (10.01.2007).
  • Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999), “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”,İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 28, Sayı: 2, s. 9-35.
  • Kök, S.B., (2006). “İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma” Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt.20 Sayı.1, ss.291-318.
  • Koç, H., Arslantürk, Y., Arslan, S., (2008) “ Yüksek Öğretimde Öğrenci Tatmin Düzeyleri ile Başarı Ortalamaları Arasındaki İlişki: Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi TTEF Dergisi, Sayı:1, ss.57- 69.
  • Keser, A., (2006). “Çağrı Merkezi Çalışanlarında İş Yükü Düzeyi ile İş Tatmini İlişkisinin Araştırılması”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, ss.100-119.
  • Kantoğlu, Barış., (2012). “E-Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti Ölçümü”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, ss.12-13.
  • NAPOLI, A. R. ve Wortman, P. M. (1998), “Psychological factors related to retention and early departure of two- year community college students”, Research in Higher Education, 39(4), s. 419-455.
  • Özdemir, S. (2003), “ Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Kırgızistan –Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, s.253-270.
  • Öğeli, Z.B., ve Dursunkaya, Z. (2001), “Eğitimde Kalite Yönetimine Bir Örnek: ABET 2000”, Kalder Forum Nisan- Mayıs Haziran,http://www.kalder.org.tr/preview_content.asp?contID=679&tempID=1&regID=2, (10.01.2007). Taşcı, D. (1995), “Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Uygulanabilirliği”, 4. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğler Kitabı, s. 255-259.
  • Yıldırım, H. A. (2002), Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, s. 32-34.
  • Tütüncü, Ö. ve İpekgil Doğan, Ö. (2003), “ Müsteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), İzmir.

YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ TATMİN DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN ANALİZİ: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 3, 122 - 133, 01.08.2014

Öz

Örgütlerin başarısını etkileyen en önemli faktörlerden birisi, yapıyı oluşturan bireylerin içinde bulundukları
örgüte karşı besledikleri olumlu tutum ve memnuniyet algısıdır. Diğer bir ifade ile bireylerin memnuniyeti veya
tatmini örgütsel etkilik üzerinde son derece önemli bir itici güç niteliğindedir.
Bu araştırmada, meslek yüksekokullardaki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programındaki öğrencilerin
tatmin düzeylerinin belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından öğrencilerin tatmin düzeylerinin farklılaşmasının
belirlenmesine yönelik karşılaştırmalı bir araştırma yapmak amaçlanmıştır. İlgili yazın incelendiğinde bu alanda
daha önceden bir araştırmaya rastlanmamıştır.
Araştırmanın evrenini Türkiye’deki Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında eğitim alan öğrenciler
oluşturmaktadır. Araştırma evreninin tamamına ulaşma sınırlılığı nedeniyle evrenden örneklem grubu
seçilmiştir.
Araştırmada veri toplama aracı olarak hazırlanan anket formundaki ifadeler (Bakan ve Büyükbeşe, 2004:8)
tarafından yapılan çalışmadan yararlanılarak tatmine yönelik 6 boyuttan oluşan (iletişimden tatmin, eğitim
öğretimin niteliğinden tatmin, okulun imajından tatmin, öğretim elemanlarının niteliğinden tatmin, yönetsel
yaklaşımdan tatmin ve okul arkadaşlarından tatmin) 24 ifadeye yer verilmiştir. Araştırma örneklemindeki
öğrencilerin tatmin düzeyleri, cinsiyet, yaş, başarı ortalaması gibi bazı değişkenler açısından farklılaşması
istatistiki olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak araştırma hipotezi kapsamında yapılan analizler ile araştırma
grubundaki öğrencilerin tatmin düzeylerinde değişkenler açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Öğrencilere yöneltilen mesleğin iyi bir kariyer imkanı sunacağını düşünüyor musunuz sorusuna verdikleri yanıtlara göre, mesleğin kariyer imkanı sunduğunu düşünen öğrencilerin tatmin düzeyleri mesleğin kariyer imkanı sunmadığını düşünen öğrencilerin tatmin düzeylerinden daha yüksek olduğu görülmektedir. H10 hipotezi yeterli kanıtla desteklenmiştir.
  • Öğrencilerin diğer üniversite adaylarına eğitim aldığınız programı tavsiye eder misiniz sorusuna verdikleri cevaplara göre; eğitim aldıkları programı tavsiye eden öğrencilerin diğerlerine göre memnuniyetlerini daha yüksek olduğu görülmektedir. H11 hipotezi yeterli kanıtla desteklenmiştir.
  • BUTT, B. Z., ve Rehman, K., (2010) “A study examining the students satisfaction in higher education”, Procedia Social and Behavioral Sciences 2, s 5446–5450.
  • Baykal, Ü., Sökmen, S., Korkmaz, S. ve Akgün, E. (2002), “Öğrenci Memnuniyeti Ölçeği Gelistirme Çalısması”, İ.Ü. Florence Nightingale Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, Cilt: 13, Sayı: 49, İstanbul.
  • DRUZDZEL, M. J., ve Glymour, C. (1995), “Application of the TETRAD II program to the study of student retention in US colleges”, ftp://ftp.pitt.edu/users/d/r/druzdzel/kdd94.pdf (Erişim Tarihi:24/0
  • Eroğlu, E. (2002), “Uzaktan Öğretimde Bütünsel Kalite”, Anadolu Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu, 23-25 Mayıs 2002, http://aof20.anadolu.edu.tr/bildiriler/Erhan Eroglu.do, (10.01.2007).
  • Gençyılmaz, G. ve Zaim, S. (1999), “Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”,İ.Ü. İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt: 28, Sayı: 2, s. 9-35.
  • Kök, S.B., (2006). “İş Tatmini ve Örgütsel Bağlılığın İncelenmesine Yönelik Bir Araştırma” Atatürk Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt.20 Sayı.1, ss.291-318.
  • Koç, H., Arslantürk, Y., Arslan, S., (2008) “ Yüksek Öğretimde Öğrenci Tatmin Düzeyleri ile Başarı Ortalamaları Arasındaki İlişki: Hazırlık Sınıfı Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama”, Gazi Üniversitesi TTEF Dergisi, Sayı:1, ss.57- 69.
  • Keser, A., (2006). “Çağrı Merkezi Çalışanlarında İş Yükü Düzeyi ile İş Tatmini İlişkisinin Araştırılması”, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt:11, Sayı:1, ss.100-119.
  • Kantoğlu, Barış., (2012). “E-Öğrenmede Öğrenci Memnuniyeti Ölçümü”, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, ss.12-13.
  • NAPOLI, A. R. ve Wortman, P. M. (1998), “Psychological factors related to retention and early departure of two- year community college students”, Research in Higher Education, 39(4), s. 419-455.
  • Özdemir, S. (2003), “ Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi”, Kırgızistan –Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, s.253-270.
  • Öğeli, Z.B., ve Dursunkaya, Z. (2001), “Eğitimde Kalite Yönetimine Bir Örnek: ABET 2000”, Kalder Forum Nisan- Mayıs Haziran,http://www.kalder.org.tr/preview_content.asp?contID=679&tempID=1&regID=2, (10.01.2007). Taşcı, D. (1995), “Toplam Kalite Yönetimi ve Eğitimde Uygulanabilirliği”, 4. Ulusal Kalite Kongresi Tebliğler Kitabı, s. 255-259.
  • Yıldırım, H. A. (2002), Eğitimde Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, s. 32-34.
  • Tütüncü, Ö. ve İpekgil Doğan, Ö. (2003), “ Müsteri Tatmini Kapsamında Öğrenci Memnuniyetinin Ölçülmesi ve Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uygulaması”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5(4), İzmir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gamze Ay Bu kişi benim

Hakan Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 5 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ay, G., & Koç, H. (2014). YÜKSEKÖĞRETİMDE ÖĞRENCİ TATMİN DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ VE BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN ANALİZİ: BÜRO YÖNETİMİ VE YÖNETİCİ ASİSTANLIĞI PROGRAMINDAKİ ÖĞRENCİLER ÜZERİNE BİR UYGULAMA. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 122-133.