İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ARAPGİR MESLEK YÜKSEKOKULU TEKNİK PROGRAMLAR ÖĞRENCİLERİNİN MESLEKİ UYGULAMA DERSLERİ İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ VE ANALİZİ
Year 2015,
Volume: 5 Issue: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI, 23 - 30, 31.12.2015
Tarkan Koca
Alper Tunga Özgüler
,
Serhat Aksungur
Abstract
Türk Yüksek Öğretim alanı içerisinde önemli yere sahip olan meslek yüksekokullarının (MYO) sayısı artmakta ve artan sayıyla birlikte yaşanan sorunlar da çözülmeyi beklemektedir. Özellikle son zamanlarda küçük ve orta ölçekli işletmelerin ara eleman ihtiyacını karşılayan MYO’ların diğer sorunları dışında, verdikleri eğitim ve eğitimin yeterliliği de tartışılmaya başlanmıştır.
Bu çalışmada İnönü Üniversitesi Arapgir Meslek Yüksekokulu teknik programında okuyan öğrencilerinin mesleki uygulama derslerine bakış açıları, beklentileri üzerine bir anket çalışması yapılmıştır. Toplam 21 sorudan oluşan anket 5’li Likert ölçeğine göre hazırlanmış ve istatistiksel analizlerin güvenilirliği tekrar test tekrar yöntemine göre yapılmıştır. Ankete 350 öğrenci katılmıştır. Çalışmada teknik programı ile ilgili bilgiler verilmiş ve yapılan araştırmanın amacı, yöntemi ve hipotezleri ortaya konularak sonuca ulaşılmıştır. Anket sonucunda Mesleki Uygulama derslerinin ders saatlerinin daha fazla olması gerektiği belirtilmiş olup, özellikle işe yerleştirildiklerinde bu derslerde yapılan uygulamalarda edindikleri tecrübenin çok yararlı olacağı fikri neredeyse tüm öğrenciler tarafından vurgulanmıştır.
References
- Gürbüz, R., (2001). Meslek yüksekokulları için ödevler ve fırsatlar. I. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, İstanbul
- Özgüler,D., Koca,T., Özgüler, A. T. (2009). Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin okuldan beklentileri ve amaçları. 1.Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya.
- Fettahlıoğlu, P., Ekici, G., Ilgaz, G., Sert Çıbık, A., Çevik, M. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Akademik Öz-Yeterlikleri İlişkisinin Değerlendirilmesi. 1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya.
- Ünal, A. (1996). Meslek Yüksekokullarındaki Mesleki Teknik Eğitimin Endüstri ile Uyumluluğunun Gerçekleştirilmesi. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması. 356-360, Ankara.
- YÖK/Dünya Bankası Endüstri Elektroniği Müfredat Dokümanı. Ankara. 1991.
- Eğitim Reformu Girişimi - Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu, Beceriler, Yeterlilikler ve Meslek Eğitimi: Politika Analizi ve Öneriler. 2006.
Year 2015,
Volume: 5 Issue: 5 - ULUSLARARASI MESLEK YÜKSEKOKULLARI SEMPOZYUMU UMYOS 2015 ÖZEL SAYISI, 23 - 30, 31.12.2015
Tarkan Koca
Alper Tunga Özgüler
,
Serhat Aksungur
References
- Gürbüz, R., (2001). Meslek yüksekokulları için ödevler ve fırsatlar. I. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, İstanbul
- Özgüler,D., Koca,T., Özgüler, A. T. (2009). Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin okuldan beklentileri ve amaçları. 1.Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya.
- Fettahlıoğlu, P., Ekici, G., Ilgaz, G., Sert Çıbık, A., Çevik, M. (2009). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Akademik Öz-Yeterlikleri İlişkisinin Değerlendirilmesi. 1. Uluslararası 5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Sempozyumu, Konya.
- Ünal, A. (1996). Meslek Yüksekokullarındaki Mesleki Teknik Eğitimin Endüstri ile Uyumluluğunun Gerçekleştirilmesi. 21. Yüzyıla Doğru Meslek Yüksekokullarının Yeniden Yapılanması. 356-360, Ankara.
- YÖK/Dünya Bankası Endüstri Elektroniği Müfredat Dokümanı. Ankara. 1991.
- Eğitim Reformu Girişimi - Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu, Beceriler, Yeterlilikler ve Meslek Eğitimi: Politika Analizi ve Öneriler. 2006.