Bu çalışmada TEOG sınavının uygulama koşullarına ilişkin sekizinci sınıf öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu yönüyle çalışma tarama türünde betimsel modelle tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 253 (%50.8) kız ve 245 (%49.2) erkek olmak üzere 498 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “TEOG Sınavının Uygulama Koşullarını Değerlendirme Anketi” aracılığı ile toplanan verilerin analizinde öğrenci görüşlerinin dağılımını belirlemek amacıyla yüzde ve frekans değerlerinden; görüşleri arasındaki farkları belirlemek amacıyla kikare testinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrenciler sınav uygulama şekline ilişkin olumlu görüşler ifade ederken, sınav güvenliği ve içeriğine ilişkin sorunların yaşandığını belirtmişlerdir. Öğrenciler, her ders için farklı zamanlarda sınava girmenin ve kendi sınıf arkadaşları ile birlikte aynı sınıfta olmanın kendilerini rahatlattığını ifade etmişlerdir. Sınav süresine ilişkin görüşler incelendiğinde, öğrencilerin büyük çoğunluğu her ders için verilen 40 dakikalık sürenin yeterli olduğunu; ancak sınavın daha disiplinli koşullarda uygulanması gerektiğini, sınav salonuna arkadaşlarının özel eşyaları ile girmelerinin dikkatlerini dağıttığını ve sınavda bazı arkadaşlarının kopya çektiğini düşünmektedirler. Bu nedenle öğrenciler sınava girerken polislerin arama yapmasını doğru bulmakta ve bu durumun kendilerini rahatsız etmediğini ifade etmektedirler. Öğrencilerin başarı durumları ve cinsiyetleri ile anket maddelerine verilen tepkiler incelendiğinde; öğrencilerin sınava girerken polisler tarafından aranmasının doğru bulunması durumu öğrencilerin cinsiyetlerine göre, sınav salonuna arkadaşlarının özel eşyaları ile girmelerinin dikkatlerini dağıttığı görüşü ise başarılı olup olmama durumlarına göre farklılık göstermiştir.
AnahtarSözcükler: TEOG, sınav güvenliği, tesadüfi hata, ölçme ve değerlendirme, görüş, sınav koşulları.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 17, 2016 |
Submission Date | May 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 6 |