Bu çalışmanın amacı ortaokul 6. sınıf matematik dersinde bağlamsal problemlerin çözümünde problem çözme stratejisi öğretiminin öğrencilerin bağlamsal problem çözme başarısına etkisini araştırmaktır. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel araştırma modeli kullanılmıştır. On iki ders saati süresi boyunca deney grubunda (n=30) bağlamsal problemler üzerinde strateji öğretimi yapılırken, pasif deney grubunun (n=30) sadece bağlamsal problemleri tanıması, aşina olması sağlanmış ve herhangi bir strateji öğretimi yapılmamış, kontrol grubunda ise (n=30) bağlamsal problemlerden bahsedilmemiş ve herhangi bir strateji öğretimi yapılmamıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 15 maddelik “6. sınıf Kesirler konusu Bağlamsal Problemler Başarı Testi” (KR 20 = .79) kullanılmıştır. Başarı Testi deney, pasif deney ve kontrol gruplarına, araştırmaya başlamadan önce, eş zamanlı olarak öntest olarak uygulanmış, deneysel işlem sonrasında sontest ve son olarak araştırma bittikten 8 hafta sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Elde edilen nicel veriler Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Tekrarlı Ölçümler İçin Tek Faktörlü ANOVA ve Tekrarlı Ölçümler İçin Tek Faktörlü ANCOVA hesaplanarak analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda; bağlamsal problemlerin çözümünde problem çözme stratejisi öğretiminin, deney grubundaki öğrencilerin başarılarını ve öğrenilen bilginin kalıcılığını olumlu düzeyde etkilediği tespit edilmiştir.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 21, 2016 |
Submission Date | December 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 12 Issue: 3 |