BibTex RIS Cite

OKUMA ÖNCESİ ETKİNLİKLERİN ADAY İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİN KISA ÖYKÜLERİ ANLAMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ

Year 2005, Volume: 1 Issue: 1-2, 25 - 35, 14.01.2013

Abstract

Bu çalışma okuma etkinliklerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama  yeteneğine etkilerini araştırdı.

Bu amaca ulaşmak için deneysel bir çalışma tasarımı (exploratory quasi-experimental) kullanıldı. Kısa hikaye okunurken etkinliklerin sonuçlarını sınamak için "Deney ve Kontrol" grupları oluşturuldu. Katılımcıların başarılarını ölçmek için son test uygulandı.

Ön-okuma evresinde, geçmiş bilgi (background knowledge) hareketliliğini sağlayan okuma etkinliklerinin bu bilgiyi harekete geçirmeyen etkinliklere kıyasla okuduğunu anlamaya daha fazla katkıda bulunduğu görüldü.

Bu çalışma ideal bir kısa hikaye dersinin, okuma öncesinde öğretmen adaylarının geçmiş bilgi hareketliliğini sağlamak için "ön tartışma (previewing), ön görüde bulunma (predicting), ve anahtar kelimeler (key-words)  etkinliklerinin kullanımını önermektedir.

 

Anahtar Keliemeler: kısa öykü; arka plan bilgisi; okuma öncesi etkinlikleri; ön görüde bulunma; beyin fırtınası.

Year 2005, Volume: 1 Issue: 1-2, 25 - 35, 14.01.2013

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Müge Karakas

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 14, 2012
Published in Issue Year 2005 Volume: 1 Issue: 1-2

Cite

APA Karakas, M. (2013). OKUMA ÖNCESİ ETKİNLİKLERİN ADAY İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİN KISA ÖYKÜLERİ ANLAMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 1(1-2), 25-35.