Bu çalışma okuma etkinliklerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama yeteneğine etkilerini araştırdı.
Bu amaca ulaşmak için deneysel bir çalışma tasarımı (exploratory quasi-experimental) kullanıldı. Kısa hikaye okunurken etkinliklerin sonuçlarını sınamak için "Deney ve Kontrol" grupları oluşturuldu. Katılımcıların başarılarını ölçmek için son test uygulandı.
Ön-okuma evresinde, geçmiş bilgi (background knowledge) hareketliliğini sağlayan okuma etkinliklerinin bu bilgiyi harekete geçirmeyen etkinliklere kıyasla okuduğunu anlamaya daha fazla katkıda bulunduğu görüldü.
Bu çalışma ideal bir kısa hikaye dersinin, okuma öncesinde öğretmen adaylarının geçmiş bilgi hareketliliğini sağlamak için "ön tartışma (previewing), ön görüde bulunma (predicting), ve anahtar kelimeler (key-words) etkinliklerinin kullanımını önermektedir.
Anahtar Keliemeler: kısa öykü; arka plan bilgisi; okuma öncesi etkinlikleri; ön görüde bulunma; beyin fırtınası.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ocak 2013 |
Gönderilme Tarihi | 14 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1-2 |