BibTex RIS Kaynak Göster

OKUMA ÖNCESİ ETKİNLİKLERİN ADAY İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİN KISA ÖYKÜLERİ ANLAMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1-2, 25 - 35, 14.01.2013

Öz

Bu çalışma okuma etkinliklerinin öğretmen adaylarının okuduğunu anlama  yeteneğine etkilerini araştırdı.

Bu amaca ulaşmak için deneysel bir çalışma tasarımı (exploratory quasi-experimental) kullanıldı. Kısa hikaye okunurken etkinliklerin sonuçlarını sınamak için "Deney ve Kontrol" grupları oluşturuldu. Katılımcıların başarılarını ölçmek için son test uygulandı.

Ön-okuma evresinde, geçmiş bilgi (background knowledge) hareketliliğini sağlayan okuma etkinliklerinin bu bilgiyi harekete geçirmeyen etkinliklere kıyasla okuduğunu anlamaya daha fazla katkıda bulunduğu görüldü.

Bu çalışma ideal bir kısa hikaye dersinin, okuma öncesinde öğretmen adaylarının geçmiş bilgi hareketliliğini sağlamak için "ön tartışma (previewing), ön görüde bulunma (predicting), ve anahtar kelimeler (key-words)  etkinliklerinin kullanımını önermektedir.

 

Anahtar Keliemeler: kısa öykü; arka plan bilgisi; okuma öncesi etkinlikleri; ön görüde bulunma; beyin fırtınası.

Yıl 2005, Cilt: 1 Sayı: 1-2, 25 - 35, 14.01.2013

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Müge Karakas

Yayımlanma Tarihi 14 Ocak 2013
Gönderilme Tarihi 14 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 1 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Karakas, M. (2013). OKUMA ÖNCESİ ETKİNLİKLERİN ADAY İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİN KISA ÖYKÜLERİ ANLAMALARI ÜZERİNE ETKİLERİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 1(1-2), 25-35.