The |
İlkokulun temel amacı, bireyleri hayata ve üst
öğrenime hazırlamaktır. Her ikisinin de gerçekleşmesi için, etkili akıl
yürütme, eleştirici düşünme ve problem çözme önemli zihinsel becerilerdir. Bu
becerilerin gerçekleşmesinde ilkokul programında yer alan derslerin her birinin
rolleri vardır bunlar arasında matematiğin yeri hepsinden fazladır. Yeterli bir
matematik eğitimi için matematik kavramlarının ilkokul sürecinde tam ve doğru
olarak öğretilmesi ve öğrenilmesi son derece önemlidir. Matematik, yığılmalı bir
disiplindir. Dolayısıyla bireyin eğitiminin ilk yıllarında matematik öğretimi
sağlam temellere oturtulamazsa, ileri ki yıllarda o bireyden matematik öğrenimi
alanında başarı beklenememektedir. Başlı başına bir sistem
olan matematik, yapı ve bağıntılardan oluşmakta olup bu yapı ve bağıntıların
oluşturduğu ardışık soyutlamalar ve genelleme süreçlerini içeren soyut bir
kavramdır. Soyut kavramların kazanılmasının zor olmasından dolayı, matematiğin
öğrencilere zor geldiği de bilinmektedir. Bu nedenle, matematik öğretim
yöntemlerinin irdelenmesi çağımızda üzerinde öncelikli olarak durulması bir
konudur. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme kavramları çocukların erken yaşlarda
algılamaya çalıştıkları matematiksel kavramlardandır. Büyüklüklerin, miktarın
ve sayıların algılanmasına paralele olarak çocukların bu kavramları algılaması
da gelişmektedir. Güncel hayatta karşılaşılan toplama, çıkarma, çarpma ve bölme
kavramları bu gelişimde önemli rol oynamaktadır. Bununla birlikte, belirli bir
soyutlama sürecine dayanan bu kavramların tam olarak öğrenilmesi uzun zaman
almakta ve yaşça belirli bir olgunluk gerektirmektedir. Bu nedenle bu
kavramların öğretimi, öğretim programı içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Matematik eğitimindeki değişkenlerden biri olan
matematiksel hatalar dünya çapında sıklıkla karşılaşılan bir olgudur.
Eğitimciler ve psikologlar çok önceden beri bu konuyla ilgilenmişlerdir. Bu
ilgi matematiksel hataların oluşumu ile ilgili birçok teorinin ortaya
çıkmasıyla sonuçlanmıştır. Ülkemizde matematikte dört işlem konusunun
öğretimine ilkokuldan itibaren başlanmaktadır ve dört işlem konusu öğrencilerin
öğrenim hayatları boyunca karşılaşacakları birçok konunun da temelini
oluşturmaktadır. Bu konu ilkokuldan yüksek öğretime kadar matematik eğitiminin
her kademesinde öğrenci başarısını etkilemektedir. Bu noktada öğrencilerin
hatalarının, zorluklarının ve olası kavram yanılgılarının belirlenmesi,
giderilmesi ve oluşumunu engelleyen öğretim şekillerinin araştırılması
gerekmektedir. Buradan hareket ile bu araştırmanın amacı, öğrencilerin
matematikte dört işlem ile ilgili yaptıkları hataları belirlemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Article |
Authors | |
Publication Date | August 30, 2018 |
Submission Date | June 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.