The purpose of this study was twofold. First, to describe views of middle school mathematics teacher who, for the first time, implemented WebQuest in her classroom. Second, to get the teacher’s opinions about the effectiveness of WebQuest on students. The teacher applied the WebQuest based on histograms as a project assignment for her 8th grade students. This qualitative study was designed as a phenomenological study. Data were gathered through teacher interviews at the beginning, during and after implementation of a WebQuest. Student presentations were also observed. The findings of the study showed that WebQuest application supported student motivation and self-confidence. The results also indicated that WebQuests could be used as project and performance assignments and support middle school mathematics program.
Bu çalışmada bir WebQuest etkinliğini sınıfında ilk defa uygulayan bir ortaokul matematik öğretmeninin WebQuestin uygulama sürecine ve öğrencileri üzerinde bıraktığı etkisine yönelik görüşü incelenmiştir. Çalışmaya katılan öğretmen histogram konusuna yönelik hazırlamış olduğu bir WebQuest etkinliğini 8. sınıf öğrencilerine proje ödevi olarak uygulamıştır. Bu çalışma olgubilim araştırması olarak tasarlanmış olup, veriler öğretmenle uygulama sırasında ve sonunda yapılan görüşmelerden ve uygulama sonunda öğrencilerle yapılan görüşmeler ve öğrenci sunumlarının gözlemlenmesi yoluyla toplanmıştır. Çalışma bulguları, WebQuest uygulamasının öğrencilerin motivasyonuna, özgüvenlerine olumlu katkıda bulunduğunu göstermiştir. Elde edilen öğretmen görüşleri, WebQuestlerin proje ve performans ödevi olarak uygulanabileceğini ve ortaokul matematik öğretim programını desteklediğini ortaya koymuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 21, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 1 |