Bu araştırmada yiyecek içecek servis personelinin işgücü sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla
yiyecek içecek işletmelerinin gerçekleştirdiği faaliyetlerin tespit edilmesi ve yiyecek içecek servis
personeli mesleğinin mevcut durumunun ortaya koyulması amaçlanmaktadır. Nitel araştırma
yönteminin kullanıldığı bu araştırmada yarı yapılandırılmış mülakat formu hazırlanarak Sakarya ilinde
faaliyet gösteren yiyecek içecek işletmeleriyle görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Elde edilen veriler
doğrultusunda yiyecek içecek sektörü içerisinde nitelikli servis personeli ihtiyacının bulunduğu,
çalışanların bu mesleği ara meslek olarak görüp maddi ihtiyaç ve kısa süreli para kazanma amacıyla
tercih ettikleri ve bu nedenle personel ve işletme arasında personelin disiplinsizliği, misafirlerle iletişim
gibi konularda sorunların yaşandığı görülmektedir. Bunun yanı sıra yiyecek içecek servis personeli
mesleğini tercih eden bireylerin yetersiz ücret ve kariyer beklentilerinin karşılanmaması noktasında
işten ayrılma davranışı gösterdikleri tespit edilmiştir. Yiyecek içecek servis personeli mesleğine olan
talebin artırılması ve nitelikli işgücünün yetiştirilmesi noktasında ise maaş, çalışma saatleri ve işletme
içi eğitimler konusunda iyileştirmeler yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Yiyecek İçecek Sektörü Yiyecek İçecek Servis Personeli İşgücü Sürdürülebilirliği
In this research, it is aimed to determine the activities carried out by food and beverage businesses in
order to ensure the sustainability of the workforce of the food and beverage service personnel and to
reveal the current situation of the food and beverage service personnel profession. In this research,
in which the qualitative research method was used, a semi-structured interview form was prepared
and interviews were conducted with the food and beverage businesses operating in the province of
Sakarya. According to the data obtained, it is seen that there is a need for qualified service personnel
in the food and beverage industry, the employees see this profession as an intermediate profession
and prefer it for financial needs and short-term earning. In addition, it has been determined that
individuals who prefer the profession of food and beverage service personnel show quitting behavior
at the point of insufficient wages and not meeting their career expectations. It has been concluded
that improvements should be made in terms of salary, working hours and in-house training at the
point of increasing the demand for the profession of food and beverage service personnel and
training the qualified workforce.
Food and Beverage Industry Food and Beverage Service Personnel Workforce Sustainability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İnsan Kaynakları ve Endüstriyel İlişkiler (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 66 |
ERÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 2021 | iibfdergi@erciyes.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.