The media is one of the many institutions where strong powers started a war against it. Controlling and keeping the media under control is to narrow the living spaces of the contrary or marginal discourses. For this reason, media institutions are under the control of governments, or they are tried to be controlled. In the world and in Turkey, it is possible to take a photo of it in terms of media history. Until the development of the internet and social networks, the only condition for journalists to exist was to be in one of the mainstream media organizations. However, this is not the case today. Social internet networks may have created new addictions or controversies of different dimensions. However, it has also become an area where journalism can be practiced. As a result of evaluating the findings, it can be said that YouTube is becoming a popular medium for producing video news content and delivering it to the target audience. This study has shown that journalists who are not limited to traditional media can continue their journalistic experiences through social media platforms such as YouTube, and reach a specific target audience.
Medya her döneminde politik olmuştur. Çünkü ortaya koyduğu ürünlerin dili ve söylemi politiktir. Bunun bir diğer nedeni medya söylemleri, iktidar sahiplerinin ya istemedikleri ya da dönüştürmek istedikleri türden söylemlerdir. Bundan olsa gerek güçlü iktidarların karşı savaş başlattıkları pek çok kurumun başında medya gelmektedir. Medyayı denetim altına almak ve öyle tutmak aykırı ya da marjinal söylemlerin yaşam alanlarını daraltmaktadır. İnternetin ve sosyal ağların gelişmesine kadar gazeteciler için var olabilmelerinin yegâne şartı ana akım medya kuruluşlarının birinde bulunmaktı. Ancak bugün sosyal internet ağları farklı boyutlarda yeni bağımlılıklar veya tartışmalı durumlar yarattıkları gibi artık gazetecilik mesleğinin de icra edilebileceği birer alan haline gelmiştir. Bazı gazeteciler alternatif bir alan olarak değerlendirdikleri YouTube platformunda da mesleklerini icra etmeye çalışmaktadır. Bu çalışmada YouTube ortamının yapısı, haberciliğe elverişli olup olmadığı ve burada habercilik mesleğinin devam edip edemeyeceği gibi konular YouTube platformunda habercilik yapmaya çalışan gazeteciler üzerinden incelenmiştir. Bulguların değerlendirilmesi sonucunda söylenebilir ki YouTube görüntülü haberlerin üretilmesi ve hedef kitleye ulaştırılması için popüler bir mecra haline gelmektedir. Bu çalışma göstermiştir ki, geleneksel medya ile sınırlı kalmayan gazeteciler, habercilik deneyimlerine YouTube gibi sosyal medya platformları üzerinden devam edebilmekte ve belirli bir hedef kitleye ulaşabilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Türkçe Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | July 24, 2020 |
Submission Date | February 5, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 2 |