Protein sentezi öğrenci ve
öğretmenler arasında öğrenme güçlüğü çekilen konular arasındadır. Bununla beraber bu konunun öğrenimi ve
öğretiminde karşılaşılan zorlukların nedeni ve doğasına yönelik detaylı bir
araştırmaya rastlanılmamıştır. Buradan hareketle bu çalışmanın amacı biyoloji
öğretmen adaylarının protein sentezi konusunda karşılaştıkları öğrenme
güçlüklerinin nedenleri ve önerilen çözümleri öğretmen adaylarının bakış
açısıyla saptamaktır. Çalışmanın örneklemi Türkiye'de Atatürk Üniversitesi,
Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Biyoloji Eğitimi A.B.D.’ nda öğrenim gören 42
dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin
kullanıldığı bu çalışmada öğretmen adaylarına iki açık uçlu soru sorulmuştur:
(1) Protein sentezini öğrenmenizde zorlanmanıza sebep olan faktörler
nelerdir? (2) Bu zorlukların üstesinden
gelmek için neler tavsiye edersiniz?. Elde edilen bulgulara göre öğretmen
adaylarının öğrenmede güçlük çekmesine sebep olan faktörler arasında sınıf
ortamı, ders kitabı, öğretmen, öğrenci ve konu yer almaktadır. Bununla beraber
öğretmen adaylarının bu sorunları gidermede önerdikleri çözümler içerisinde de
sınıf ortamı, ders kitabı, öğretmen ve öğretim sürecine ilişkin değişkenlerden
kaynaklanan sorunların düzeltilmesi ile mümkün olabileceğini belirtmişlerdir.
Protein synthesis is a difficult
topic to learn among students and teachers in literature. Also detailed
research has not been found about the cause and nature of the difficulties
encountered in the learning and teaching of this subject. From this point of view, the purpose of this
study is to determine the reasons for the learning difficulties that the
prospective biology teachers experienced in protein synthesis and the suggested
solutions from the perspective of the prospective biology teachers. The sample was 42 fourthgrade prospective
teachers who attend to department of biology education at Kazim Karabekir
Faculty of Education at Ataturk University in Turkey. In this study, using
qualitative research method, prospective teachers were asked to response two
open-ended questions. (1) What are the factors that cause you to be forced to
learn protein synthesis? (2) What do you recommend to come up with these
difficulties? According to the findings
obtained the variables affecting the prospective teachers’ learning include
classroom settings, textbook, teacher, student and subject. In addition, the
findings also indicate that solutions recommended by prospective teachers
included in the variables related to classroom setting, textbook, teacher and
teaching process.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Acceptance Date | November 27, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |