A new paradigm shift in education has emerged during the Covid-19 pandemic. Learning activities, including math classes, have moved to online environments. It has become crucial to investigate the secondary school students' views of math classes to effectively plan future instructional processes and ensure a sustainable distance education tradition. Therefore, this study investigates the differences in the secondary school students' views of math education during the pandemic regarding grade level, home learning environment, the Internet access, and technical competence. A cross-sectional survey design was applied, and 317 secondary school students from different grades in 15 different schools participated in the study. The results revealed that the Internet access rate at homes was 83.3%, the connection problem rate was 12.9%, the competence rate for using required applications/software was 83.3%, and the rate of having a productive learning environment at home was 63.4%. Approximately 75% of the students reported that they preferred mobile devices to attain learning activities. Additionally, the students' views of given situations varied in grade level, learning environment at home, the Internet access, and technical competence. Finally, the limitations and findings of the study were discussed within the framework of future study recommendations.
Covid-19 salgın süreciyle birlikte öğretim açısından yeni bir paradigma dönüşümü gerçekleşmiştir. Matematik dersleri de dahil olmak üzere öğrenme etkinlikleri çevrimiçi ortamlara taşınmıştır. Ortaokul öğrencilerinin matematik derslerine ilişkin görüşlerinin araştırılması, gelecekteki öğretim süreçlerinin etkin bir şekilde planlanması ve sürdürülebilir bir uzaktan eğitim geleneğinin sağlanması için çok önemli hale gelmiştir. Bu nedenle, bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin pandemi sırasında sınıf düzeyi, evde öğrenme ortamı, internet erişimi ve teknik yeterlilik ile ilgili matematik eğitimine bakışlarındaki farklılıkları incelenmiştir. Çalışmada kesitsel tarama deseni uygulanmış ve 15 farklı okulda farklı sınıflardan 317 ortaokul öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin evde internet erişiminin %83,3, bağlantı problemi yaşama durumunun %12,9, süreç için gerekli olan uygulama/yazılımları kullanabilme yeterliliğinin %83,3 ve evde verimli ders çalışma ortamı imkânı durumunun %63,4 olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yaklaşık %75’inin öğretim faaliyetlerine mobil cihazlar ile katıldığı anlaşılmıştır. Ayrıca, verilen durumlar açısından öğrencilerin görüşlerinin sınıf düzeyi, çalışma ortamı, internet erişimi ve teknik yeterlilikler aşısından farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Son olarak, araştırmanın sınırlılıkları ve bulguları ileriye yönelik çalışma önerileri çerçevesinde tartışılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | In This Issue |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2022 |
Acceptance Date | December 17, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 |