Bu
çalışmada, ortaöğretim matematik öğretmenlerinin tasarladıkları model oluşturma
etkinliklerinin sınıflarda uygulanabilme süreçlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Çalışma Ağrı il merkezindeki dört farklı lise türünde görev
yapan 13 matematik öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada durum çalışması
deseni kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış gözlem
formu kullanılmıştır. Öğretmenler model oluşturma tasarım prensiplerini dikkate
alarak uygun buldukları konularda tasarladıkları etkinlikleri sınıflarında
uygulamışlardır. Veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Uygulama
süreçleri gözlemlendiğinde modelleme basamaklarından modeli gerçek hayata
yorumlama basamağında eksikliklerin olduğu görülmüştür. Bu çalışmada
matematiksel modelleme etkinliklerinin uygulanması sürecinde uygulamaların çok
zaman aldığı, öğrencilerin matematiksel model oluşturmaya ve grupla çalışmaya
adapte olamadıkları görülmüştür. Matematiksel modelleme yönteminin
uygulanabilmesi için, modelleme etkinliklerine öğretim programlarında daha
fazla yer verilebilir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 17, 2017 |
Acceptance Date | April 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 19 Issue: 1 |